Municipals 2019

Esquerra Republicana defensa que els ajuntaments han de ser uns actors clau en la recuperació econòmica i social

La FEMP (Federació Espanyola de Municipis i Províncies amb el govern de l'Estat) va aprovar el dilluns 3 d'agost, la proposta del govern espanyol que insta els ajuntaments a transferir els seus estalvis a la hisenda estatal en forma de préstec, que es retornaria durant els pròxims 12 anys, i que només podrien destinar a aquells àmbits que determini l'Estat. Amb aquestes condicions a Esquerra Republicana anuncien el seu rebuig a aquest acord.

La proposta ha estat aprovada pels vots favorables dels 12 representants del PSOE i l'abstenció decisiva de Podemos, que sempre s'havia manifestat en contra. Des d’Esquerra Republicana entenen que qualsevol proposta en aquest àmbit ha de respectar el principi bàsic de l'autonomia local, i això passa necessàriament per modificar la Llei d'Estabilitat Pressupostària, “i no amb mesures que només pretenen recentralitzar recursos i finançar la mala gestió de l'Estat”.

Segons els republicans, els romanents acumulats han d'actuar com a fons de maniobra per als propis ajuntaments, com a xarxa de seguretat, especialment en un moment d'incertesa econòmica com l’actual. I defensen que és moment de fer polítiques expansives que accelerin la recuperació econòmica, també als nostres pobles i ciutats, “els ajuntaments han de ser uns actors clau en la recuperació econòmica i social”.

Així, a Esquerra Republicana, comuniquen la seva intenció d’insistir en la tramitació parlamentària del decret en la lliure disposició de superàvits i romanents, la possibilitat de fer ús de la capacitat d'endeutament, així com en la participació dels ajuntaments en els Fons Europeus de reconstrucció.