La diputada republicana al Congrés Maria Dantas, durant la presentació de la iniciativa.

Els republicans demanen que es garanteixin els drets humans per tal de no deixar ningú enrere

Esquerra Republicana, conjuntament amb diversos col·lectius i associacions i els grups d'EH Bildu, la CUP, Junts per Catalunya, Unides Podem, BNG, Compromís i Més País, han presentat aquest divendres al Congrés dels Diputats una Proposició no de Llei per a la regularització urgent, permanent i sense condicions de totes les persones migrants que resideixen a l'estat espanyol.

"Treballem per no deixar a ningú enrere. Defensem els drets humans per a totes les persones, exigim regularització ja". Amb aquestes paraules ha defensat la diputada republicana Maria Dantas la postura del seu grup a la concentració a Madrid promoguda per diferents col·lectius, com la coordinadora Obrim Fronteres o el Moviment Regularització Ja.

Dantas ha denunciat que "la política migratòria actual restringeix i condiciona la possibilitat d'una vida i un treball digne". A més, ha alertat que "la situació derivada de la crisi de la Covid-19 ha evidenciat que són les persones migrants les que s'han vist més desprotegides i han vist vulnerats, encara més, els seus drets".

En aquest sentit, el text registrat demana establir un procés de regularització de caràcter permanent. També aplicar l'article 127 de la llei d'estrangeria per continuar concedint el permís de residència i treball als qui ho sol·licitin, així com concedir permisos de residència i treball a menors en edat laboral que es trobin o no sota la protecció de l'administració.

A més, la iniciativa reclama posar fi a les devolucions en calent, traslladar urgentment a les persones que es troben en els CETIs de Ceuta i Melilla per garantir la seva salut i els seus drets i, per últim, dotar de mitjans materials, humans i formació a les oficines d'asil i refugi, oficines d'estrangeria i policia nacional.

Podeu consultar el text registrar aquí: