El portaveu d'Esquerra Republicana al Congrés, Gabriel Rufián

Rufián: “Volem saber què opina el ministre Illa sobre la intenció de votar enmig de la pitjor onada de la pitjor pandèmia en dècades"

El Grup Republicà al Congrés, juntament amb la CUP, ha demanat aquest dijous la compareixença a la Comissió de Sanitat del ministre Salvador Illa, per tal que doni explicacions sobre la conveniència o no de celebrar eleccions a Catalunya en plena tercera onada de la Covid-19, així com sobre el previsible impacte sanitari de celebrar els comicis el proper 14 de febrer.

“Volem saber què opina el ministre Illa sobre la intenció de votar enmig de la pitjor onada de la pitjor pandèmia en dècades”, explica el portaveu republicà a Madrid, Gabriel Rufián. “Sembla que el candidat Illa discrepa amb el ministre de Sanitat Illa”, afirma.

I és que l’encara ministre de Sanitat ha eludit posicionar-se sobre la conveniència o no de celebrar les eleccions al febrer, i no ha donat cap explicació sobre si la situació sanitària del país aconsella posposar els comicis, tal com van acordar els partits amb representació al Parlament de Catalunya. Aquesta posició contrasta amb la que va mantenir amb l'ajornament de les eleccions al País Basc i Galícia, del qual es va mostrar partidari.

Per tot plegat, com que el gener és inhàbil respecte a l’activitat ordinària del Congrés, el Grup Republicà ha registrat una petició perquè se celebri una Diputació Permanent de la Cambra Baixa que convoqui una sessió de la Comissió de Sanitat i Consum perquè el ministre doni les explicacions oportunes.

Consulteu aquí el document registrat: