Vergés: 'El desconfinament s'ha convertit en un concurs, les fases són un maldecap i un degast; com a Govern prioritzem una altra manera de fer'

La consellera de Salut aposta per missatges clars i no perdre de vista les mesures de seguretat, prudència i higiene al marge de la fase de desescalada

La consellera de Salut, Alba Vergés, ha reclamat aquest divendres treballar amb missatges clars de seguretat, prudència i higiene en el desconfinament per a la Covid19. Així ho ha afirmat en comparèixer al Parlament. I ho ha dit tenint en compte especialment que la desescalada s'ha convertit "en una mena de concurs de fases".

El departament de Salut contemplava una desescalada en coordinació amb els sectors econòmics i socials i el món municipal. "Crèiem que era una bona manera de planificar". Les fases, però, suposen un "embolic mental claríssim" per a la ciutadania per saber què implica cada estadi de desconfinament; una decisió del govern espanyol que implica també un esforç tècnic "brutal", ha detallat Vergés.

En aquest sentit, la consellera ha qüestionat el "maldecap" i el desgast que impliquen les fases si no es mantenen mesures preventives especialment de cara a la gent, en evitar multiplicar cadenes de transmissió àmplies i amb higiene permanent. "El nostre objectiu no és controlar la societat, la societat ha de poder viure i fer allò que té necessitat de fer; el nostre objectiu és controlar l'epidèmia; [...] i per tant hem de dir: ho podrem fer tot però no ho vulgueu fer tot de cop", ha apuntat Vergés.

L'estat immunitari del personal sanitari

D'altra banda, durant la seva intervenció la consellera de Salut també ha anunciat que els pròxims dies començaran a avaluar l'estat immunitari del personal sanitari a Catalunya. Es realitzaran 170.000 testos en 4 onades de tres mesos. "Són estudis de la immunitat a llarg termini per veure no només què ha passat fins ara sinó també per veure l'evolució de la pandèmia en la immunitat de les persones essencials en l'atenció de la Covid", ha explicat.

Etiquetes