Marta Vilalta, en roda de premsa

Els republicans es conjuren en defensa de la llengua catalana i plantaran cara "on faci falta"

La secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha defensat aquest dilluns sense matisos el català com la llengua comuna als Països Catalans. I ha carregat contra el PP per voler "dividir-nos" per la parla. "No és ignorància, és roïnesa, és la baixesa política de menystenir les llengües en lloc de valorar-les, en lloc de fomentar-les, en lloc de protegir-les; n'estem farts", ha assegurat en roda de premsa.

En aquest sentit, ha carregat contra els populars per menystenir la llengua de 10 milions de persones, una llengua que també és "pilar fonamental de cohesió del nostre país", i per mentir dient que "el castellà està amenaçat a Catalunya". "Volen negar-nos perquè saben que som i que hi som; ho fan amb la voluntat de dividir-nos, d'empetitir-nos, de negar-nos, però no se'n sortiran. Plantarem cara allà on faci falta en defensa de la nostra llengua i la nostra cultura", ha afirmat Vilalta.

Amb "la màxima ambició" defensant sempre els interessos de Catalunya, ha insistit amb la mirada posada també a les reunions que es duran a terme les pròximes setmanes. Per una banda, la comissió bilateral per posar fi a incompliments i greuges de l'Estat a Catalunya; i per l'altra, la Mesa de Negociació per a la resolució democràtica del conflicte polític amb l'estat espanyol, a través d'una amnistia i un referèndum.

"Reprenem aquests dos espais per ajudar la gent en el dia a dia i per construir la República Catalana. Som escèptics, però ho batallarem tot a tot arreu, per responsabilitat i perquè és un deure amb la ciutadania", ha afirmat Vilalta.

Tot plegat ho ha dit en una roda de premsa després de la permanent del partit, en què els republicans també han analitzat els incendis dels darrers dies. Per això, també han volgut fer un agraïment explícit a tot el cos de bombers, agents rurals, pagesia i els voluntaris que treballen contra les flames, especialment les darreres hores a Santa Coloma de Queralt.

Esquerra Republicana carrega contra Casado pel català: 'No és ignorància, és baixesa política; n'estem farts'