La diputada d'Esquerra Republicana Raquel Sans

Sans: "Ens hi juguem el futur dels mitjans públics del país però no només; també la producció audiovisual en la nostra llengua"

El grup parlamentari d'Esquerra Republicana ha fet una crida oberta a la resta de partits al Parlament, excepte Vox, per posar fil a l'agulla a la renovació del consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, i per blindar el català davant de l'atac que suposa la nova llei de l'audiovisual que impulsa el govern espanyol. Així ho ha explicat la diputada republicana Raquel Sans, en roda de premsa aquest divendres.

Ho ha dit després que els diputats i les diputades hagin assistit a una quinzena de compareixences d'experts del sector audiovisual que, tal com marca la llei 7/2019, són prèvies a reelegir els membres d'aquest òrgan, que continua amb mandat caducat. Les compareixences, a proposta d'Esquerra, ja s'han acabat i per això, d'entrada, els republicans emplacen la resta de grups a moure fitxa per renovar la Corporació i per bastir un projecte audiovisual que situï els mitjans públics als usos de consum del 2021.

Per Esquerra, no és un debat de noms sinó que cal abordar un projecte de consens, ampli, i que enforteixi tant la Corporació com el model audiovisual català, amb TV3 al centre, no només com a pal de paller i motor real de la producció audiovisual catalana sinó també per retenir el talent i per blindar la llengua, a diferència del que proposen altres partits públicament. "Ens hi juguem el futur dels mitjans públics del país però no només; també la producció audiovisual en la nostra llengua", ha explicat Sans.

Precisament per això i en segon lloc, ha afegit la diputada republicana, l'altre gran repte és protegir l'ús de la llengua al món audiovisual i una via és plantant cara al marc estatal que promou el govern espanyol i que abandona la producció en català. Aquesta Llei fixa quotes de producció en castellà a plataformes com Netflix o Disney Plus, però no estableix una quota mínima per a la producció en llengua catalana, "que és una llengua minoritzada", ha advertit Sans. "No ens agrada el tarannà d'aquesta llei, desprotegeix la llengua; la Generalitat hi ha presentat esmenes. Si tothom fa discriminació positiva per la seva llengua, també ho hem de fer per al català", ha afegit.

Per això, un dels camins que volen explorar els republicans és impulsar una llei audiovisual catalana i en aquest sentit aplaudeixen la iniciativa del Govern per buscar el consens amb els grups parlamentaris en aquest sentit. "Tenim claríssim que la llei catalana ha de ser una llei de país per blindar la nostra llengua", ha conclòs.

? Recupera aquí l'article que van fer fa pocs dies les conselleres Laura Vilagrà i Natàlia Garriga.