
Els grups PSC i Units per Avançar, Junts, Esquerra Republicana, Comuns i la CUP han registrat al Parlament de Catalunya una proposta de resolució per la creació d'una comissió d'estudi sobre el feixisme, el racisme i els discursos d'odi. Aquesta comissió abordarà els treballs parlamentaris per impulsar un pacte nacional contra el feixisme, el racisme i els discursos d'odi, i establirà eines i mecanismes per combatre'ls.
Davant l’increment dels discursos contra els drets humans i que posen en risc la convivència, la cohesió social i la mateixa democràcia, la comissió parlamentària recollirà informació quantitativa i qualitativa sobre la manifestació d'aquests fenòmens, i identificarà les polítiques i els mecanismes més efectius de resposta social i política.
L'objectiu és conèixer els àmbits on s'originen, els canals per on s'emeten i les persones i els col·lectius cap als quals van dirigits.
Així mateix, la comissió d'estudi impulsarà un treball conjunt per aconseguir un entorn lliure, igualitari i respectuós en tots els espais, que promogui el respecte als drets humans.