El Parlament dona llum verda a tramitar els pressupostos

Aragonès: "Amb aquest acord oferim al país un pressupost ambiciós, transformador, capaç d’abordar les necessitats i les urgències del moment"

Els pressupostos del Govern comencen a caminar al Parlament. El números han rebut l'aval de la cambra per arrencar la tramitació, i seguir negociant amb els grups parlamentaris abans d'arribar a l'aprovació final, previsiblement a finals de desembre.

Així doncs els pressupostos han superat el primer escull al Parlament amb els vots d'Esquerra Republicana i Junts, i l'abstenció del comuns. Uns pressupostos imprescindibles per al país que tirem endavant amb consensos amplis per responsabilitat i generositat.

"Amb aquest acord oferim al país un pressupost ambiciós, transformador, capaç d’abordar les necessitats i les urgències del moment", ha assegurat el president de la Generalitat, Pere Aragonès, en comparèixer des del Palau de la Generalitat per anunciar l'acord amb els comuns després de l'esmena a la totalitat de la CUP.

Els comptes segueixen endavant i es podran seguir negociant durant el proper mes al Parlament de manera que els republicans mantenen la mà estesa a la majoria que va facilitar la investidura d'Aragonès per bastir un projecte de transformació per al país.

El debat de totalitat de pressupostos està marcat també pel rol d'Esquerra Barcelona: som crítics amb el govern municipal de Barcelona, i seguirem treballant com a alternativa que som a la capital del país, però avui demostrem generositat i responsabilitat. Posem per davant l'interès col·lectiu i el país. Aquesta és la nostra raó de ser.

Aquí tens un resum del debat:

Ernest Maragall:

_"Prenem les decisions que ens pertoquen per fer possible que Catalunya compti amb uns pressupostos transformadors, necessaris. El Govern del president Aragonès tira endavant el país amb aquests pressupostos i ho farà amb Barcelona. La facilitació del pressupost de Barcelona que farem és en benefici de la ciutat i del país"

Lluís Salvadó

_"Agrair en nom del meu grup parlamentari, en nom d’Esquerra Republicana, al President de la Generalitat, i al seu equip, per assumir una vegada més el lideratge del Govern i el lideratge del país. El Conseller Giró deia, pressupostos o pressupostos. I ho compartim absolutament. És molt transcendent pel país que puguem aprovar estos pressupostos"

_"Avui probablement no serà possible visualitzar esta majoria independentista a l’entorn del projecte de llei dels pressupostos.Mos hagués agradat que hagués estat diferent, òbviament. Tot hagués estat més fàcil, tot hagués estat molt més fàcil. Segur que continuarem treballant conjuntament en tot allò que compartim, que mos sembla que és molt, durant les resta de legislatura. Per part nostra, les confiances resten senceres"

_"La bona política és aquella que posa els interessos de la gent per sobre dels polítics. Avui president Aragonès ha fet bona política. Junqueras sol dir que Esquerra Republicana és el soci més fiables de Catalunya crec que avui, president Aragònes, ha estat el soci més fidel d'aquest país"

Raquel Sans

_"Des d’Esquerra Republicana estem convençudes que el país no es pot permetre deixar passar aquesta oportunitat.I per això, actuem amb responsabilitat perquè el repte és majúscul i per poder-lo dur a terme ens cal un pressupost actualitzat i que no obviï la situació d’emergència que pateix la gent d’aquest país des de fa pràcticament dos anys"

_"Perquè necessitem tota la força per seguir fent el gir a l’esquerra que ha barrat el pas a un projecte especulatiu sobre l’aeroport del Prat, impulsat des de Madrid, sense tenir en compte el territori i amb una greu afectació mediambiental"

_"Avui tenim un dilema al davant: o bé aprofitem aquesta oportunitat per a impulsar unatransformació republicana, orientada a construir un futur de prosperitat compartida; o bé deixem que els de sempre -per acció o omissió- acabin impulsant polítiques que només beneficien als de sempre. És a les nostres mans, en la investidura ens vam comprometre! I, en poden estar segurs que ho farem!

El Parlament dona llum verda a tramitar els pressupostos

L'acord dels pressupostos consolida el gir a l'esquerra

El pacte amb els Comuns és programàtic. Inclou una vintena de punts, molts dels quals ja s'havien acordat amb la CUP

· 1.000 milions d'euros en polítiques d'habitatge

· Internalització del 061 i del 112

· 5 milions d'euros per l'ampliació del tramvia al Camp de Tarragona

· 20 milions d'euros més pel Pacte Nacional de la Indústria

· Adquisició de càmeres per a les llançadores de foam que utilitzen els ‍️‍️Mossos d'esquadra

Seguim construint amb la CUP

Els acords treballats amb la CUP i els pressupostos són bons, per això malgrat el posicionament de la CUP hem de seguir treballant perquè compartim l'objectiu de la independència i la justícia social. La nostra aposta per construir una aliança amb la CUP és estratègica i va més enllà dels pressupostos. Per això seguirem treballant, en la millora de les vides de la ciutadania en el dia a dia i en l'avenç del camí cap a la República Catalana.