Esquerra Republicana demana al fiscal general de l’Estat que actuï d’ofici per investigar l’’Operació Catalunya’

El portaveu d’Esquerra Republicana al Congrés de Diputats, Joan Tardà, ha enviat aquest dimecres una carta al fiscal general de l’Estat, José Manuel Maza, instant que fiscalia actuï d’ofici per investigar ‘els raonables indicis d’il·legalitat que es desprenen de l’actuació del Ministeri de l’Interior contra diferents polítics catalans’.

La carta neix de la publicació, aquest dimarts al digital Público, d'una informació que atribuïa a Alicia Sánchez-Camacho i al cap de gabinet del president del govern espanyol, Jorge Moragas, la gravació i posterior filtratge dins del Ministeri de l’Interior de les converses al restaurant La Camarga de Barcelona entre la pròpia Sánchez-Camacho i l’exparella de Jordi Pujol Ferrusola, Victoria Álvarez, en el que seria la gènesi de la coneguda com a Operació Catalunya.

Ahir, durant la compareixença de Moragas a la comissió de Seguretat Nacional, el portaveu adjunt d’Esquerra al Congrés, Gabriel Rufián, ja li va adreçar una sèrie de preguntes sobre el cas i altres aspectes vinculats amb aquesta operació que el representant del govern es va negar a contestar.

A més de la carta a fiscalia, Joan Tardà també ha avançat que la setmana que ve, en què es votarà la constitució de la comissió de secrets oficials del Congrés -‘on esperem no tornar a ser vetats i poder-ne formar part’-, la primera cosa que hi demanarà Esquerra ‘serà un informe exhaustiu sobre l’ús dels fons reservats davant dels indicis clars que s’han manejat de manera irregular’.

Per exemple, i en base a informacions aparegudes els últims dies, també per pagar determinats testimonis que haurien amenaçat de divulgar informacions compromeses per a la família reial espanyola.