Ernest Maragall, Ona Martínez i Juli Fernàndez han atès als mitjans davant l'estació de Sants. MARC PUIG.
Ernest Maragall, Ona Martínez i Juli Fernàndez han atès als mitjans davant l'estació de Sants. MARC PUIG.

Ernest Maragall presenta les seves propostes per millorar la mobilitat a la ciutat de Barcelona, fomentant l’ús del transport públic, així com a la resta del país

“Els nostres interessos són els de la gent que cada matí agafa el tren, i no els de Renfe o els d’Adif”, ha dit el conseller de Territori del Govern de la Generalitat, Juli Fernàndez. Ho ha fet des de l’estació de Sants, on també ha assenyalat al PSOE i el PSC com a responsables de la situació que els usuaris i usuàries de Rodalies viuen cada dia quan agafen el tren. “Cal que s’assumeixin les responsabilitats d’haver abandonat als ciutadans de Catalunya durant dècades”, ha afegit el conseller de Territori.

Fernàndez ha expressat la necessitat d’un canvi en la gestió de Rodalies i de complir amb les inversions pressupostades per revertir el deficient servei ferroviari. “Que la principal peça del transport públic de Catalunya estigui en una situació de fallida és una desgràcia”, ha afegit Juli Fernàndez.


Un projecte per una mobilitat més sostenible, també a la ciutat de Barcelona

La mobilitat ha centrat el debat d’aquesta nova jornada de campanya electoral. De fet, el candidat a l’alcaldia de Barcelona, Ernest Maragall, ha desgranat les propostes que el seu equip té en aquest àmbit. Una de les més destacades és la construcció d’una trentena d’aparcaments per a vehicles privats i que tinguin connexió amb el transport públic. L’objectiu de la iniciativa és disminuir el trànsit de vehicles privats i fomentar l’ús del transport públic per entrar a la ciutat.

  Juli Fernández, sobre el caos de Renfe: “Els nostres interessos són els de la gent que agafa el tren, no els d’un ministeri o del PSOE”

El candidat d’Esquerra Republicana a l’alcaldia de Barcelona ha anunciat una segona mesura que permetria incrementar en un 50% les freqüències i capacitats dels trens a l’àrea metropolitana. Es tracta de la construcció d’un tercer túnel de Rodalies per millorar la connectivitat entre Barcelona i la resta del país. “Demostrem que estem dispostas no només a denunciar sinó també a actuar, transformar i aconseguir la dignitat que avui no té el nostre sistema de transports. És hora que Barcelona tregui del calaix els millors projectes, els que donen resposta real a la complexitat de la mobilitat”, ha assegurat Maragall.

La candidata a l’alcaldia de Terrassa, Ona Martínez, també ha denunciat el greuge de la situació que viu el sistema ferroviari de Rodalies, especialment en ciutats com la que vol representar. Per això, ha reclamat el traspàs de la gestió. “No valen traspassos ficticis o promeses buides, volem totes les responsabilitats. De fet, som independentistes perquè volem gestionar les nostres infraestructures”, ha assegurat Martínez. La candidata d’Esquerra Republicana a Terrassa ha recordat les dades que evidencien aquest desastre, i ha explicat que l’any 2021 Catalunya només va rebre un 35% de la inversió prevista a Rodalies. “A Catalunya no s’ha invertit perquè no s’ha volgut invertir”, ha finalitzat Martínez.