Junqueras: 'No són els resultats que voldríem; des del reconeixement i la humilitat seguim al servei del país'

Esquerra Republicana felicita les candidatures guanyadores aquest 28M i alerta de l'augment de l'extrema dreta i de la reculada de la participació

Amb una felicitació als guanyadors d'aquest 28M a tots els municipis del país, ha arrencat Esquerra Republicana la valoració dels resultats electorals d'aquest diumenge. "Començant per Xavier Trias a Barcelona i també als nostres companys arreu del país", ha dit el president d'Esquerra, Oriol Junqueras, flanquejat per l'alcaldable de Barcelona, Ernest Maragall, i una trentena de membres de la direcció del partit.

"No són els resultats que voldríem, els voldríem millors. Malgrat no són els que voldríem, ens posen en la primera força en número de regidors i ens doten de moltes eines per seguir treballant al servei del país", ha assegurat el cap de files dels republicans des de l'Estació del Nord de Barcelona on els republicans analitzen les dades d'aquest nit electoral. "Des del reconeixement, des de la humilitat, però també des de la fermesa dels bons resultats en alguns llocs se’n deriva la fortalesa que seguim al servei del país", ha afirmat.

Junqueras, que ha advertit que aquests resultats allunyen objectius com la independència i la república catalana, ha apuntat també que hi ha uns 200 municipis amb majoria absoluta i aproximadament, a falta de l'escrutini final, uns 2.850 regidors republicans arreu del país.

Uns resultats electorals marcats clarament també per la reculada destacada de la participació. Uns números a la baixa que Esquerra Republicana creu que li han impactat especialment. "No hem sigut capaços de mobilitzar l'electorat, que ha decidit quedar-se a casa", ha conclòs Junqueras.

Un altre dels elements que han destacat els republicans com una de les conclusions d'aquesta nit electoral és la dretanització dels resultats amb l'entrada, a l'alça, de forces d'extrema dreta també a molts ajuntaments del país. Precisament, davant l’amenaça de forces anticatalanistes, Maragall ha reclamat la “recomposició de la unitat catalanista i de progrés per tirar endavant el país i la ciutat”. Maragall s’ha mostrat ferm contra aquest auge i ha refermat el compromís del projecte republicà per revertir-lo. “Hem d’estar disposats a contribuir activament a capgirar aquesta tendència i preservar-ne Barcelona”, ha dit el candidat d’Esquerra Republicana.

Amb aquesta mateixa voluntat, Maragall ha assegurat que continuarà treballant al servei dels barcelonins i les barcelonines a través del projecte republicà. “Seguirem posant sobre la taula la nostra manera d’entendre la ciutat, amb perspectives de progrés i lluita contra desigualtats”, ha dit Ernest Maragall, i ha ressaltat la capacitat del seu equip per continuar-ho fent. Per això mateix, Maragall ha reivindicat el paper dels republicans de defensa de la ciutat. “Tenim la responsabilitat i l’assumirem com a Esquerra Republicana de Catalunya, més orgullosa que mai de seguir defensant Barcelona”, ha afegit.