Raquel Sans durant la roda de premsa d'aquest dilluns. MARC PUIG.
Raquel Sans durant la roda de premsa d'aquest dilluns. MARC PUIG.

Els republicans voldrien conèixer les converses entre Junts i PP per la investidura fallida de Feijóo i insisteixen que Esquerra no pacta amb els responsables de l'Operació Catalunya

Esquerra Republicana ha carregat contra el PP per les declaracions contradictòries al voltant de la resolució del conflicte polític a Catalunya, després de saber que Feijóo hagi obert la porta a indultar líders independentistes. “Si volen resoldre el conflicte polític, que no posin pals a les rodes a la llei d’amnistia”, ha dit la portaveu republicana Raquel Sans, reiterant la necessitat d’aprovar al més aviat possible la llei al Congrés.

Els republicans també volen conèixer el contingut de les converses que Junts va mantenir amb el PP per la investidura fallida del líder popular. Tal com ha explicat la portaveu republicana, Esquerra vol “saber què està fent el PP; si està buscant aliances futures o posant pals a les rodes a l’amnistia”.

Alhora, Sans ha insistit en la fermesa dels republicans contra els responsables de l’Operació Catalunya. “Tenim clar que Esquerra Republicana no pactarem amb els de l’a por ellos, amb qui va en contra de l’amnistia o amb els de l’Operació Catalunya”, ha assegurat la portaveu.

  Esquerra Republicana assenyala la contradicció del PP: “Si volen resoldre el conflicte polític, que no posin pals a les rodes a la llei d'amnistia”

Raquel Sans ho ha dit durant la roda de premsa d’aquest dilluns, justament cinc anys després de l’inici del judici als líders independentistes, un procés judicial que va concloure amb la “infame condemna de 100 anys de presó”. Precisament per beneficiar a totes les persones represaliades, la portaveu ha interpel·lat els grups del Congrés a “aprovar la Llei d’amnistia i no supeditar-la a les ocurrències judicials”.

Esquerra insisteix, així, que el text és robust i sòlid; dona cobertura a tots els implicats en el 9N, el referèndum o les protestes contra la sentència; i té garanties. “Necessitem una amnistia per a tothom, hi ha molta gent amb la vida empantanegada per culpa de la repressió”, ha dit Raquel Sans.