Marta Vilalta, en roda de premsa / Marc Puig

Esquerra Republicana demana la compareixença del ministre Grande-Marlaska

"Tornem a veure com les clavegueres de l'Estat actuen per aturar un moviment democràtic; i és intolerable". Ho ha dit la secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, en roda de premsa aquest dilluns després que el mitjà La Directa destapés un nou cas d'infiltració policial, ara en espais activistes de Barcelona, un cas que se suma a d'altres, com el que va intentar reclutar un jove militant de Jovent Republicà.

La portaveu dels republicans considera que aquest nou cas demostra que aquest modus operandi "és intolerable". "No es poden assumir aquests nivells de persecució i d'espionatge de moviments socials, a projectes democràtics com l'independentisme o a qualsevol projecte que treballi per construir una societat millor", ha afegit.

Els republicans no volen que quedi impune -"ens tracten com a delinqüents i no ens cansarem de combatre-ho"- i per això els diputats al Congrés han demanat formalment que comparegui el ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, conjuntament amb Junts, CUP, BNG, PdCat i EH Bildu. "No pot quedar sense resposta ni impune", ha advertit Vilalta.

La portaveu dels republicans ho ha dit en la primera roda de premsa després del 29è Congrés Nacional d'Esquerra Republicana, que aquest dissabte a Lleida ha avalat la ponència política que ha de guiar l'organització els pròxims mesos. "Hem fet evident que Esquerra Republicana té un objectiu clar: la República Catalana, i un camí i una estratègia per aconseguir-ho apostant per un referèndum d'autodeterminació; sabem que és la via més efectiva, més inclusiva, i amb més legitimitat i credibilitat per aconseguir la independència", ha afegit.

Els pressupostos, eina clau per fer avançar el país

Vilalta també s'ha mostrat convençuda que l'acord per desencallar el bloqueig del PSC als pressupostos és proper. "Que segueixin en marxa les reunions, és un bon símptoma", ha assenyalat. En aquest sentit, els republicans insisteixen que els pressupostos són indispensables per a millorar les condicions de vida de la gent. "Hi posarem tot de la nostra part perquè vagi bé, pel bé del país", ha conclòs.

Etiquetes