Jové i Aragonès, al Parlament (EFE)

Aragonès hi veu una "necessitat de la gent" i reclama posar "ja el país en marxa"

Esquerra Republicana ha insistit en un acord d'investidura per tenir un govern amb totes les funcions executives. Els republicans consideren que és necessari, una "necessitat de la gent" per fer front a la situació d'urgència social, nacional i de país. Així ho han defensat el vicepresident del Govern, Pere Aragonès, i el president del grup parlamentari d'Esquerra, Josep Maria Jové, al Parlament.

"No és una necessitat dels que ens asseiem en aquest hemicicle, la necessitat és de la gent", ha afirmat Aragonès, defensant unes institucions al costat de la gent, també dels més vulnerables, i per recuperar el potencial econòmic del país. Ho ha dit en resposta a Jové, que ha defensat al Parlament sortir de la provisionalitat i tenir eines per actuar contra la pandèmia quan el govern espanyol finalitzi l'estat d'alarma al maig, per avançar cap a la reconstrucció i per a uns nous pressupostos post Covid-19. I fixar, també, les bases d'una estratègia independentista per assolir "definitivament a la República: amb negociació, amb embat (...), determinació i fermesa sempre", ha afegit.

I encara amb els efectes socials, sanitaris i econòmics de la Covid-19 fent estralls, Aragonès ha explicat, en clau econòmica, algunes de les propostes que han tirat endavant per acompanyar tant l'economia com els més vulnerables. "Hem fet mesures de suport, que són insuficients perquè res pot compensar haver de tancar la persiana durant mesos"; ha afirmat el també coordinador nacional d'Esquerra en apostar per les bases d'un nou model productiu i també d'avançar per resoldre el conflicte amb l'Estat.

Tot plegat, Aragonès ho ha dit en la primera sessió de control al Parlament des de les eleccions del 14F. "Voldríem que aquesta d'avui fos una sessió d'un ple d'investidura. O millor que fos la sessió de control del nou govern", ha apuntat Jové, que ha fet una crida a no esgotar ni jugar amb els terminis durant les negociacions polítiques. "La pressa és de la gent", ha recordat.

En aquesta mateixa línia, Aragonès ha insistit a posar en marxa el país "ja". Ho ha afirmat així en replicar al PSC, "que vol obviar la realitat". "La realitat és tossuda, senyor Illa. Amb els resultats del 14F vostè no serà president perquè hi ha una majoria clara en vots i en escons per a l'independentisme", ha conclòs el vicepresident del Govern.