El president de la Generalitat i coordinador nacional d'Esquerra Republicana, Pere Aragonès, durant l'acte d'avui a Mataró. GERARD MAGRINYÀ.

Vilalta i Romeva reivindiquen la necessitat del canvi a Mataró, amb Pim Camprubí al capdavant de l’equip d’Esquerra Republicana

Volem fer possible el canvi que molts ens han dit que era impossible, i tenim l’eina per fer-ho: votar Esquerra Republicana, a Mataró i arreu del país”. Així ha reivindicat avui l’esperança pel canvi el president de la Generalitat i coordinador nacional d’Esquerra Republicana, Pere Aragonès, durant l’acte de campanya a la capital del Maresme. “Mataró és una ciutat magnífica, però necessita que li retornin el potencial per passar de la inèrcia a la transformació, de l’apatia a l’esperança”, ha dit Aragonès.

El president de la Generalitat ha defensat les transformacions que el Govern està impulsant ja a tot el país i en tots els fronts, sobretot en l’àmbit social, ecologista, feminista i democràtic. Precisament, amb la voluntat de tenir una capacitat encara més gran, el president del Govern i coordinador nacional dels republicans ha reivindicat la necessitat de treballar per la construcció de la República catalana. “Alguns sempre centrifuguen les seves responsabilitats. Nosaltres les volem assumir totes, per això volem la independència, i per això estem construint el camí més ample per fer-ho possible”, ha afegit Aragonès.

Al seu torn, la secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, també s’ha referit a la necessitat de treballar per la independència de Catalunya. “Només amb una República catalana serem capaços de construir el país que la ciutadania mereix: un país de primera i garant dels drets i llibertats de tothom”, ha dit Vilalta.

Pere Aragonès, Marta Vilalta i Raül Romeva han fet costat al candidat Pim Camprubí. GERARD MAGRINYÀ.

Davant la incapacitat o la inacció d’altres formacions, Vilalta ha reivindicat el projecte d’Esquerra Republicana com la millor opció per, precisament, garantir els drets de tothom. “Ens presentem amb un projecte transformador que se sustenta sobre els valors republicans i que vol servir a tota la ciutadania, a Mataró, al Maresme i arreu del país”, ha dit Vilalta, i ha afegit que “Nosaltres no abandonarem les institucions. Ni per comoditat com Junts, ni per ineficàcia com el PSC”.

En la mateixa línia, i davant les incidències del servei arreu de Catalunya, el candidat a l’alcaldia de Mataró, Pim Camprubí, ha carregat contra la gestió de Rodalies, un greuge que els ciutadans del Maresme pateixen quotidianament. “El PSC no ho pot fer pitjor perquè està al servei de Madrid, i no pas dels més de 20.000 usuaris que cada dia passen per Mataró amb els trens de Rodalies”. Per aquest motiu, el candidat per Esquerra Republicana a la capital del Maresme ha demanat el traspàs de competències a la Generalitat.

L’acte de Mataró ha servit també per defensar l’esport com un dret fonamental de la ciutadania, així com per expressar el compromís dels republicans de continuar treballant, des de tots els fronts, per garantir-lo. En aquest sentit, el vicesecretari general de prospectiva, Agenda 2030, Transició Ecològica i Esports d’Esquerra Republicana, Raül Romeva, ha assegurat que “cal posar l’esport al centre de les polítiques i que sigui un veritable vector republicà. No s'hi val a reduir-lo a victòries, samarretes o equipaments. L’esport és salut”