El diputat republicà Pau Morales ha agraït la tasca de l'escoltisme. MARC PUIG

Esquerra Republicana celebra l’ampli suport a la llei de l’escoltisme, malgrat l’abstenció del PSC

Una àmplia majoria parlamentària ha aprovat la llei de l’escoltisme, un marc legal propi que permetrà el reconeixement i la protecció del moviment escolta a Catalunya. Els republicans celebren que hagi tirat endavant amb un extens suport de l’hemicicle, malgrat l'abstenció del PSC, que se n'ha desmarcat a l'últim moment. La iniciativa parlamentària s'ha aprovat amb els vots a favor d’Esquerra Republicana, Junts, CUP i comuns.

La Llei, que s’ha tramitat de forma urgent durant les darreres setmanes, reconeix la singularitat i particularitat de l’escoltisme català, que amb uns 20.000 infants i joves és un dels principals moviments juvenils de Catalunya. Tal com ja han fet una cinquantena de països arreu del món, la cambra catalana dota així a l’escoltisme de veu pròpia i treballa perquè continuï tenint el reconeixement degut en l’àmbit internacional.

Per això, el nou marc legal té la finalitat no només de reconèixer l’escoltisme català sinó també d’enfortir-lo, promoure’l i projectar-lo, també internacionalment. Defineix, a més, la Federació Catalana d’Escoltisme i Guiatge com a representant del moviment escolta a Catalunya.

Representants del moviment escolta han celebrat l'aprovació final de la Llei. MARC PUIG

Justament, la Llei que ha impulsat i aprovat l’hemicicle determina que és la Federació Catalana d’Escoltisme i Guiatge -així com les associacions i agrupaments escoltes que en són membres- l’única organització amb potestat per utilitzar la terminologia i la simbologia que distingeix l’escoltisme, com l’uniforme o la insígnia, a Catalunya.

El diputat del grup parlamentari d’Esquerra Republicana Pau Morales ha reconegut la feina feta a la cambra catalana i ha agraït al conjunt del moviment escolta la tasca que ha permès tenir aquest marc legal. “La llei ens permet acompanyar a l’escoltisme català en el camí de tenir una veu pròpia en el conjunt de l’escoltisme mundial”, ha assegurat Morales, i ha afegit que “és un reconeixement institucional a la feina comunitària que l’escoltisme ha fet durant molts anys”.

Tal com remarquen els republicans, la nova Llei permet enfortir el moviment escolta català, però per dotar-lo de més eines urgeix l’aprovació d’un altre projecte, el de la Llei de l’associacionisme, una proposta del Govern de Pere Aragonès que impacta, també, sobre la resta d’entitats del lleure educatiu. Esquerra Republicana fa una crida a la responsabilitat de tots els grups parlamentaris per accelerar-ne la tramitació i beneficiar al conjunt del lleure educatiu.