Esquerra Republicana carrega contra la Junta de Seguretat entre Illa i Marlaska i demana explicacions a la consellera Parlon per rebutjar més competències pels Mossos i espanyolitzar el 112

Capella: "Renunciar a més competències en seguretat és renunciar a la seguretat dels catalans i catalanes"

El grup parlamentari d'Esquerra Republicana demana a la consellera Núria Parlon que doni explicacions sobre la Junta de Seguretat d'aquest dijous entre el Govern i l'Estat. Els republicans han registrat la compareixença al Parlament, després de saber que el Govern de Salvador Illa ha renunciat a més competències en seguretat per a Catalunya i ha espanyolitzat el 112 incorporant-hi la Guàrdia Civil i la Policia Nacional.

Esquerra Republicana no entén com el Govern renuncia a les competències de seguretat a ports i aeroports, un avenç que ja va pactar i aconseguir el Govern d'Esquerra Republicana la passada legislatura i que l'avançament electoral no va permetre formalitzar. "Renunciar a més competències en seguretat és renunciar a la seguretat dels catalans i les catalanes", ha assegurat l'exconsellera i diputada republicana Ester Capella en roda de premsa. Els republicans no entenen que el president Illa renunciï a un acord que ja estava treballat i tancat pel Govern anterior.

Els republicans també critiquen la incorporació de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional espanyola al sistema d'emergències 112. "Espanyolitzar el 112 és sotmetre'l als interessos de l'Estat", ha dit la portaveu republicana en l'àmbit d'Interior, Laia Cañigueral.

  Esquerra Republicana carrega contra la Junta de Seguretat entre Illa i Marlaska i demana explicacions a la consellera Parlon per rebutjar més competències pels Mossos i espanyolitzar el 112