Vilalta i Aragonès, aplaudeixen Rovira, a l'exili / Marc Puig

Els republicans celebren el 90è aniversari de la fundació de partit amb un acte a Sants amb Junqueras, Rovira, Aragonès i Vilalta

Esquerra Republicana ha tret pit aquest dissabte dels seus 90 anys d'història en un acte a Sants (Barcelona), molt a prop d'on el partit va començar a caminar. I el llegat des d'aleshores fins ara és el que han reivindicat Pere Aragonès, Oriol Junqueras, Marta Rovira i Marta Vilalta per forjar ara un nou govern i construir així una nova Generalitat republicana.

El coordinador nacional del partit i presidenciable d'Esquerra, Pere Aragonès, ha insistit així, en plenes negociacions per desencallar la investidura amb la CUP i JxCat, en tirar endavant una nova Generalitat republicana que treballi pels grans consensos del país, que treballi pel bé comú, i que treballi per fer possible "de forma incansable" per l'amnistia i l'autodeterminació. Una nova Generalitat Republicana que com la del 1931 tingui una visió progressista, d'esquerres, transformadora, i de servei públic i pensant "en gran", ha afegit Aragonès.

Els republicans consideren que l'independentisme és a temps d'aprofitar l'oportunitat històrica del 52% de vots a les urnes. "I això exigeix un bon acord de govern", ha dit. Es tracta de tenir un govern fort "sense demora". "Nosaltres hi hem posat i hi seguirem posant tota l'energia i la convicció i tots els esforços perquè sigui així", ha afirmat el coordinador nacional

Esquerra Republicana insisteix en una nova Generalitat republicana per governar per a la gent 90 anys després

Tot plegat ho ha dit en l'acte de celebració dels 90 anys de la fundació del partit. "Com la generació que va fer néixer Esquerra Republicana, per més dura que sigui la repressió, ens tornem alçar", ha conclòs just després de les intervencions de Junqueras, Rovira i Vilalta.

Des de la presó de Lledoners, Oriol Junqueras ha afirmat que la repressió recau amb més força sobre Esquerra històricament perquè "encarna els valors contraris al vell règim de privilegis i oligarquia". "Davant d'això ens pertoca donar a sentit a tots els esforços; no ens toca queixar-nos ni lamentar-nos sinó guanyar [...] Ens pertoca fer una República Catalana per a tothom, de llibertat i justícia social", ha conclòs.

També en aquesta línia s'ha expressat la secretària general adjunta, Marta Rovira, des de l'exili a Ginebra. "Són 90 anys de compromís i coherència encarnada en generacions de persones. Esquerra Republicana serà sempre garantia de la trilogia republicana: igualtat, fraternitat, llibertat i la prosperitat. I amb una única missió: fer esdevenir el nostre país una de les repúbliques més avançades d'Europa, no hi ha una altra manera de fer-ho possible que amb els ideals republicans", ha dit Rovira desitjant "molts anys més d'Esquerra Republicana".

Un missatge de celebració que també ha fet seu la secretària general adjunta, Marta Vilalta. "Avui no fem un acte de nostàlgia, sinó un acte de reafirmació, de present i de futur. Som on sempre hem estat: al costat de la gent per fer d'aquesta una terra d'oportunitats i un país lliure", ha reclamat la portaveu republicana agraint el llegat de moltes persones en etapes històriques complexes i recordant que avui Esquerra és a les portes de tornar a liderar i transformar el país amb Pere Aragonès al capdavant.