El candidat a l'alcaldia de Barcelona, Ernest Maragall, ha atès els mitjans a la Casa Bloc. MARC PUIG.

El candidat a l’alcaldia de Barcelona es compromet a fer efectiu el desplegament de la llei de regulació del lloguer durant els primers 100 dies de mandat

Ernest Maragall, candidat d’Esquerra Republicana a l’alcaldia de Barcelona, ha mostrat el seu ferm compromís en “tirar endavant una política d’habitatge amb la màxima ambició i capacitat de transformació” al capdavant de l’ajuntament de la ciutat. Amb aquest objectiu, i quan sigui alcalde, Maragall convocarà una Gran Cimera amb el sector públic i privat de l’habitatge per poder posar en marxa la fàbrica d’habitatge de Barcelona.

Amb l’objectiu de garantir el dret a l’habitatge a tothom, el candidat republicà a la capital del país ha assegurat que durant els primers 100 dies de mandat també farà efectiu el desplegament de la llei que permet regular els preus del lloguer. “Portem 4 anys d’inacció. Nosaltres prendrem la iniciativa perquè toca començar a actuar”, ha dit Maragall.

Ho ha anunciat a la Casa Bloc de Barcelona, un conjunt d’habitatges obrers impulsats per la Generalitat del president republicà Francesc Macià el 1931. De fet, va ser el mateix Macià qui va posar la primera pedra d’una iniciativa pionera i innovadora en matèria d’habitatge al nostre país.

Com Ester Capella, el conseller Juli Fernàndez ha reivindicat el compromís republicà amb el dret a l'habitatge. MARC PUIG.

Per la seva banda, el conseller de Territori, Juli Fernàndez, ha posat en relleu la tasca del Govern de Pere Aragonès per garantir, precisament, aquest dret, el de l’habitatge. “Els nostres interessos són els interessos de la gent, i per això utilitzem tots els instruments per posar-nos al seu servei”, ha assegurat Fernàndez. En aquest sentit, el conseller ha reivindicat les mesures republicanes impulsades en aquest àmbit, com l’expropiació de pisos buits de grans tenidors, els 10.000 nous habitatges que s’incorporen al parc de lloguer social o el recent anunci sobre la convocatòria d’ajuts per a la construcció de més de 3.100 habitatges de protecció oficial.

La número tres de la candidatura de Barcelona, Ester Capella, també ha defensat el paper d’Esquerra Republicana al llarg de la història per defensar el dret a l’habitatge a tots els espais on té responsabilitat. “Al Parlament, vam ser els primers que vam regular i limitar els preus del lloguer”, una mesura que -tal com ha recordat Capella- va tombar el Tribunal Constitucional. Per aquest motiu, Ester Capella ha carregat contra aquells que limiten la defensa dels drets. “Sempre hem topat amb la paret de l’Estat, es digui Tribunal Constitucional, PP o PSOE”, ha dit.