La diputada republicana Raquel Sans, durant la seva intervenció d'avui al Parlament

Raquel Sans reclama investigar a fons l'accident a Iqoxe i dirimir responsabilitats: "Els tarragonins i les tarragonines ens hi juguem molt; ens hi juguem la vida"

La seguretat del sector de la petroquímica, a estudi. Així ho ha aprovat per unanimitat el Parlament aquest dijous, poc després de l'accident que el 14 de gener va causar la mort a tres persones i va produir diversos danys materials arran de l'explosió a un reactor a l’empresa química Iqoxe, a la Canonja. L'accident ha reobert el debat sobre els riscos de la petroquímica i hi ha generat un canvi de paradigma en la percepció ciutadana respecte a l'activitat de la indústria química. I així ho han evidenciat els diputats que, conjuntament, impulsen ara a la cambra catalana una comissió d'estudi.

La diputada republicana Raquel Sans ha posat l'accent precisament en aquest sentit: per als tarragonins s'ha evidenciat un gir de 180º en la convivència de la ciutadania amb la química: "No hem d’oblidar que les conseqüències podrien haver estat molt pitjors. S’han trobat peces metàl·liques en espais molt transitats", ha alertat amb la mirada posada també al turisme.

Per Sans cal, per tant, buscar resposta als dubtes i les inquietuds que ha reobert l'accident del gener en termes de seguretat, un factor que és "coresponsabilitat" del Govern i la indústria. "Per què es va produir l'explosió? Quan i com es va determinar que el fum no era tòxic? Per què no van sonar les sirenes? Es van fer les inspeccions i controls pertinents?", ha plantejat la diputada republicana a l'hemicicle.

Amb la posada en marxa de la comissió, doncs, els diputats estudiaran què va passar a la planta d'Iqoxe, dirimiran responsabilitats i analitzaran les actuacions necessàries per garantir tant la seguretat ambiental, industrial i laboral com que s'informi tota la població i que es prenguin mesures de control.

"Cal investigar aquest accident a fons; fins a les últimes conseqüències, saber on ens vam equivocar, què es va fer malament. Hi hem de treballar amb totes les nostres forces perquè no es torni a repetir mai més. Els veïns i veïnes de Tarragona ens hi juguem molt; de fet, com s’ha demostrat, ens ho juguem tot. Ens hi juguem la vida", ha conclòs Sans mentre l'escoltava l'acalde de Tarragona, Pau Ricomà.

L'alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, ha assistit al ple d'avui al Parlament

Etiquetes