Esquerra emplaça PSC i Junts a gestionar la nova etapa política: 'Treballarem per continuar el nostre projecte des de l'oposició'

Els republicans reconeixen els “mals resultats” del 12M i lamenten l'entrada de l'extrema dreta al Parlament

“Avui hem obtingut uns molt mals resultats. L’oposició al govern independentista i d’esquerres, PSC i Junts, han guanyat, i els correspondrà gestionar la nova etapa”. Amb aquestes paraules ha valorat aquest diumenge el resultat de les eleccions al Parlament el president de la Generalitat i candidat a la reelecció, Pere Aragonès. “L’obra del govern republicà, independentista i d’esquerres, i l’aposta per la negociació per resoldre el conflicte polític no ha estat ben valorada per la ciutadania”, ha reblat.

Davant d’aquests resultats, ha avançat que els republicans assumiran “la voluntat de la ciutadania” i treballaran per “continuar el projecte polític on la ciutadania ha decidit: a l’oposició”.

Malgrat els resultats, el president Aragonès s’ha mostrat “orgullós” de l’obra del Govern que presideix. “Ens reafirmem en els principis del nostre projecte, d'esquerres, republicans, defensors de la independència dels Països Catalans”, ha afirmat. “Aquest projecte continuarà; tenim 93 anys d'història a la nostra esquena i molt de camí endavant”, ha sentenciat.

“És el moment d’assumir responsabilitats individuals, que faré i farem, un cop analitzats els resultats en els marcs de la direcció d’Esquerra Republicana”, ha situat.

L'auge de l'extrema dreta, una altra mala notícia

Aragonès, flanquejat pel gruix de la direcció i de consellers del seu Govern, també ha constatat que l'entrada de l'extrema dreta al Parlament és una "molt mala notícia". Els resultats del 12M constaten, a ulls d'Esquerra, que Catalunya no és gens aliena a l'onada reaccionària i conservadora arreu d'Europa, que a Catalunya es concreta amb 11 vots de Vox i 2 d'Aliança Catalana.

Esquerra Republicana també ha agraït els vots a les 424.787 persones que han dipositat el vot per als republicans a les urnes. "Malgrat que ara és una etapa que no podrem tenir tants representants com hem tingut, ens sentim orgullosos del que som, de la nostra història, i del que hem fet des del govern republicà independentista i sobiranista d’esquerres, i dels valors republicans que defensem", ha conclòs Aragonès des de l'estació del Nord.