Sabrià: 'Entrem en una fase en la causa general contra l'independentisme; ens hi tornaran a trobar drets, serens i pacífics per fer-hi front'

Maragall avisa que la formació taronja retén conduir el debat polític al terreny de la violència

"Entrem en una fase en la causa general contra l'independentisme; ens hi tornaran a trobar drets, serens i pacífics per fer-hi front". Així ho ha afirmat el president del grup parlamentari d'Esquerra Republicana, Sergi Sabrià, en roda de premsa aquest dijous al Parlament.

Sabrià ha fet una crida a la calma i ha insistit que l'independentisme es mantindrà "dret i alçat" per plantar cara a aquesta causa general, i davant també d'una nova vulneració de drets contra els set empresonats per l'Audiència Nacional sota l'acusació de terrorisme. "S'han vulnerat drets i no s'ha respectat la presumpció d'innocència, en una ofensiva que torna a ser liderada per un tribunal que actua amb obscurantisme", ha recordat Sabrià.

Tot plegat, mentre el grup parlamentari d'Esquerra Republicana ha rebutjat en bloc aquest dijous l'actitud de Cs al ple del Parlament. "N'estem farts, fins aquí podíem arribar; la seva actitud ens fa fàstic, no ens hi trobaran", ha assegurat el president dels republicans a la cambra, Sergi Sabrià, en roda de premsa després de l'escridassada al Parlament.

Sabrià, que ha recordat que l'independentisme és cívic i democràtic i que només pot créixer més a les urnes, ha rebutjat frontalment, "sempre i a tot arreu", la violència. "Només concebem les vies polítiques per aconseguir objectius polítics; els seus insults no ens canviaran de camí", ha reblat el president del grup republicà.

Flanquejat per diputats del grup, Sabrià ha carregat contra Cs per utilitzar el terrorisme contra l'independentisme i en clau electoralista: "Que ho facin servir, quan ha fet tant de mal a la societat catalana, ens repugna", ha afegit.

Al seu torn, el diputat Ernest Maragall ha advertit que el comportament de Cs és "inacceptable" i que pretén conduir el debat polític al terreny de la violència. "Cs busca sistemàticament la provocació, necessita desesperadament que aparegui una violència; nosaltres seguim i seguirem dient 'llibertat', que els enfurisma", ha afirmat.

Com a resposta a l'escridassada i als insults de Cs al ple, els grups parlamentaris d'Esquerra Republicana, JxCat, Comuns i la CUP han acordat la següent declaració:

• La Junta de Portaveus denuncia la campanya de criminalització del moviment independentista,, democràtic i cívic, i l'intent d'equiparar independentisme amb terrorisme.
  • Rebutja la violència i es referma en les vies democràtiques per aconseguir objectius polítics legítims.
  • Rebutja l'operació impulsada per l'Audiència Nacional i la Guàrdia Civil, i les vulneracions contra els drets fonamentals, especialment el Dret a la Presumpció d’innocència de set ciutadans que aquest 26 de setembre de 2019 ingressaran a presó incondicional a petició de l'Audiència Nacional i denúncia la deriva repressiva i autoritària de l’Estat.
  • La Junta de Portaveus referma el compromís del Parlament de Catalunya amb la llibertat i la democràcia i en la defensa de l'exercici dels drets civils i polítiques de tots i totes les catalanes.
  • Exigeix la fi de la repressió i la llibertat de les persones perseguides i preses per les seves idees polítiques.