Front comú d'Esquerra Republicana amb la pagesia per reivindicar preus justos al sector agrari

Jordà, Vilalta, Talarn i Pueyo encapçalen la delegació republicana a la manifestació de Lleida sota el lema 'Salvem la pagesia, defensem el món rural'

Esquerra Republicana s'ha sumat aquest divendres a la manifestació que, des de Lleida, reivindica preus justos per al sector agrari. Sota el lema 'Salvem la pagesia, defensem el món rural', els republicans han donat suport a les reivindicacions dels agricultors perquè "defensar la pagesia és defensar la vida i el país", ha apuntat la secretària general adjunta d'Esquerra, Marta Vilalta, des de la plaça de Sant Joan.

Ho ha dit al costat de la delegació republicana que s'ha sumat a la manifestació d'aquest divendres a Lleida, encapçalada per la consellera d'Agricultura, Teresa Jordà, que ha deixat clar també el seu compromís amb el sector i amb la reivindicació que aquest divendres ha fet sortir al carrer centenars de tractors en un clam per dignificar la pagesia.

"La crisi de la fruita dolça ha fet vessar el got: no pot ser que homes i dones que treballen cada dia amb dedicació percebin un preu per sota del cost de producció. Això no ho pot suportar ningú", ha alertat la consellera d'Agricultura exigint a l'Estat que actualitzi la llei de la cadena alimentària i també posant el focus en una nova norma catalana que ja es treballa amb les organitzacions agràries. Jordà, que ha defensat les mesures a curt termini com una línia de crèdits per liquidar una temporada "ruïnosa", s'ha fet seves les demandes del sector. "Sense el sector primari ens quedem sense territori", ha sentenciat.

També al seu torn, l’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha refermat el seu suport amb els pagesos. “El nostre cor, els nostres braços, els nostres esforços són amb el sector agrari de Catalunya i és una enorme satisfacció que Lleida sigui avui precisament el punt de trobada d'aquesta energia desfermada”, ha afirmat.

Al seu torn, el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha reivindicat els pressupostos de l’ens en la lluita dels pagesos. “No podem fer una altra cosa que ser al vostre costat; són uns pressupostos pensats per arribar arreu”, ha afegit. També els del Govern, entre d’altres mesures, incrementen els recursos per al món rural en 66,2 milions d’euros; destinen 24 milions d’euros al contracte global d’explotació per millorar la competitivitat i ampliar l’accés als ajuts, i agumenten les places d’agents rurals.

Per tot plegat, Vilalta ha defensat la viabilitat econòmica del sector també com una eina per a l'equilibri territorial i per combatre el despoblament rural. "Per tot això és important que els agricultors se'n surtin i per això som al seu costat des de tots els fronts, per fer possible la protecció i el desenvolupament del sector com un dels pilars fonamentals" de Catalunya, ha conclòs la portaveu dels republicans.

Jordà, Vilalta, Pueyo i Talarn s'han sumat a la manifestació d'aquest divendres al costat d'altres republicans com ara la secretària quarta de la Mesa del Parlament, Rut Ribas; els diputats al Parlament Montserrat Fornells i Bernat Solé, el diputat al Congrés Xavier Eritja, i el president de la federació d'Esquerra Republicana a Lleida, Miquel Serra.