Mirella Cortès al ple del Senat

Esquerra Republicana ha decidit presentar esmenes als pressupostos generals de l’Estat en el debat d’avui dijous al Senat. Els republicans denuncien que el projecte de llei de l’audiovisual que va aprovar la setmana passada el consell de ministres és insuficient per protegir el català, i han presentat unes esmenes que fan palès que el seu suport als comptes espanyols no està garantit.

“La nostra intenció és que el govern doni resposta a les demandes d’Esquerra Republicana per garantir drets als catalans i les catalanes i per protegir les llengües minoritàries; i fins ara no ha estat així”, ha lamentat la portaveu d’Esquerra Republicana al Senat, Mirella Cortès. Per això, avui els republicans han presentat un seguit d’esmenes territorials que afectarien a inversions al Bages, al Delta de l’Ebre, al Maresme, al Tarragonès o Lleida entre d’altres, així com una clàusula de compliment de les inversions previstes i la incorporació d’un fons covid de 13.000 milions d’euros.

El PSOE es va comprometre a aprovar la llei de l’audiovisual només amb Esquerra Republicana, però els republicans no aprovaran una llei de l'audiovisual que no doni una bona resposta a l'actual situació de marginació del català en les plataformes audiovisuals. Encara hi ha, doncs, marge de negociació tant en la tramitació d’aquesta llei com en el marc dels pressupostos generals de l’Estat al Senat.

“A Esquerra Republicana seguirem utilitzant la nostra força negociadora per aconseguir avenços concrets en el present. Volem posar els nostres vots al servei de la ciutadania de Catalunya i de les seves demandes, perquè Catalunya necessita inversions en infraestructures, inversions executades i no només pressupostades, i Catalunya necessita que la llei de l’audiovisual blindi la llengua catalana en totes les plataformes digitals”, ha asseverat Cortès.