-(1).jpeg)
Besses: “No té sentit que es puguin comprar immobles de Catalunya des d'un despatx a l'altra punta del món per especular-hi”
El grup parlamentari d’Esquerra Republicana de Catalunya vol que el Parlament es posicioni davant una nova proposta per continuar construint l’accés a l’habitatge com un dret i frenar l’especulació: limitar la compra d’habitatge a estrangers. Els republicans posen sobre la taula aquesta proposta la setmana que la missió d’eurodiputats ha visitat Catalunya per analitzar la crisi de l’habitatge.
Esquerra, doncs, reclama al govern de l'Estat que limiti la compra d’habitatge de les persones estrangeres en una moció que el ple del Parlament de Catalunya votarà la setmana vinent. Concretament, la proposta passa perquè només els estrangers que tinguin residència permanent a l’estat espanyol o que portin cinc anys vivint al territori on vulguin comprar un habitatge, puguin fer-ho. Amb l’objectiu de frenar l’especulació immobiliària, el text dels republicans també vol limitar la inversió de persones estrangeres que tinguin l’objectiu de fer negoci amb els immobles.
“Des d’un despatx a l’altra punta del món no pot ser que puguis comprar immobles a Catalunya per especular-hi”, diu la diputada d’Esquerra i del Jovent Republicà, Mar Besses. El mateix expressava la secretària general d’Esquerra Republicana, Elisenda Alamany, durant la visita de la missió europea a Barcelona aquest dilluns. “Volem que la gent compri amb un compromís amb la seva ciutat, que és la manera de garantir la nostra identitat i la vida comunitària”, deia Alamany.
A més, els republicans també reivindiquen la necessitat de fer modificacions fiscals en la línia de defensar, garantir i ampliar el dret a l’habitatge. En aquest sentit, i entre altres, Esquerra vol reduir l’impost de transmissions patrimonials per a la compra del primer habitatge de persones residents a Catalunya. O, en la mateixa línia, la moció també planteja crear un nou impost a l’acumulació d’habitatges per a qui tingui tres o més residències.