El diputat republicà Pau Morales ha ressaltat la importància de l'escoltisme dins la societat catalana. MARC PUIG

Esquerra Republicana celebra que la proposició de llei de l’escoltisme superi el primer tràmit amb una àmplia majoria parlamentària

El Parlament de Catalunya ha donat llum verda a la tramitació de la llei que permetrà el reconeixement i la protecció del moviment escolta a Catalunya, que avui ha superat el debat a la totalitat amb els vots a favor d’una amplíssima majoria de l’hemicicle.

El projecte de Llei que aquest divendres ha passat el primer tràmit parlamentari reconeixerà la singularitat i particularitat de l’escoltisme català, que amb uns 20.000 infants i joves és un dels principals moviments juvenils de Catalunya. Cal, doncs, dotar-lo de veu pròpia i que continuï tenint el reconeixement degut en l’àmbit institucional, com ja han fet una cinquantena de països arreu del món.

Tanmateix, el nou marc legal té la finalitat no només de reconèixer l’escoltisme català sinó també d’enfortir-lo, promoure’l i projectar-lo, també a nivell internacional. Defineix, a més, la Federació Catalana d’Escoltisme i Guiatge com a representant del moviment escolta a Catalunya.

Justament per aquest motiu, i un cop s'aprovi els propers dies en tramitació d'urgència, la Llei determinarà que és la Federació Catalana d’Escoltisme i Guiatge -així com les associacions i agrupaments escoltes que en són membres- l’única organització amb potestat per utilitzar la terminologia i la simbologia que distingeix l’escoltisme, com l’uniforme o la insígnia, a Catalunya.

El Parlament fa el primer pas pel reconeixement i la protecció del moviment escolta a Catalunya

El diputat d’Esquerra Republicana Pau Morales ha recalcat la importància d’una llei que expressi el reconeixement institucional de l’escoltisme a Catalunya. “A foc lent, però a pas ferm, l’escoltisme transforma el món amb l’eina més poderosa que tenim a l’abast les persones: l’educació. Per aquesta funció social i comunitària, cal que tingui el reconeixement que mereix”, ha assegurat Morales.

Tal com remarquen els republicans, aquesta Llei permetrà l’enfortiment del moviment escolta català, però per dotar-lo de més eines urgeix l’aprovació d’un altre projecte, el de la Llei de l’associacionisme, una proposta del Govern de Pere Aragonès que impacta, també, sobre la resta d’entitats del lleure educatiu. Amb aquesta finalitat, Esquerra Republicana fa una crida a la responsabilitat de tots els grups parlamentaris per accelerar-ne la tramitació.