Foto al ple del Senat

Els republicans han presentat 66 preguntes al Senat per conèixer les inversions i el grau d’execució pressupostària de l’Estat a la costa i el litoral català

Esquerra Republicana de Catalunya al Senat presenta més de 60 preguntes sobre la costa i el litoral català per saber les inversions i el grau d’execució pressupostària de l’Estat per comarques durant el primer semestre de 2022 a les diferents demarcacions: Girona, Barcelona i Tarragona.

Aquestes iniciatives parlamentàries fan referència a les actuacions, obres, treballs, projectes i inversions pendents per part de la Direcció General de la Costa i del Mar del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic en problemàtiques i àmbits tan diversos com per exemple els efectes de la regressió del litoral; desperfectes a causa dels temporals; recuperació de sistemes dunars; treballs de restauració, regeneració i reposició; obres de reparació de passejos marítims i camins de ronda; atermenaments i ocupacions en el DPMT; serveis i infraestructures; estudis sobre la dinàmica del litoral; garantir l’accés i l’ús públic de la costa; ordenació de l’espai marítim; desenvolupament de l’energia eòlica marina i energies del mar; etc.

L’objectiu d’aquestes preguntes és tenir un mapa dinàmic de l’evolució de l’estat de la costa i el litoral a Catalunya i un inventari actualitzat de totes les actuacions pendents per comarques i demarcacions que siguin de competència estatal que serveixi de full de ruta per posar de manifest la desinversió crònica, la falta d’una planificació adequada i els incompliments reiterats en matèria d’execució pressupostària.

Continuarem amatents i vigilants per tal que el govern de l’Estat compleixi amb les inversions compromeses pendents
Jordi Martí Deulofeu

Així mateix, la finalitat dels republicans és establir un calendari en les inversions i la planificació d’actuacions que siguin prioritàries per poder fer un bon seguiment i fiscalitzar la intervenció de l’Estat, sol·licitant el corresponent retiment de comptes.

Segons el senador Jordi Martí Deulofeu, coordinador de les iniciatives: “Des d’Esquerra Republicana de Catalunya avancem que continuarem amatents i vigilants per tal que el govern de l’Estat compleixi amb les inversions compromeses pendents i l’execució pressupostària a la costa catalana i, per aquest motiu, en el futur presentarem, si escau, noves iniciatives parlamentàries per definir i establir prioritats en les actuacions i garantir el millor model possible de gestió integral i sostenible del litoral a Catalunya.”