Xavier Castellana al Senat

Xavier Castellana: "Ens vam comprometre a negociar i a treballar perquè la capacitat organitzativa, de recaptació i la decisió sobre l'impost es mantingués. I així ho hem fet"

El passat mes de març el govern de PSOE i Unides Podem aprovava amb el Partit Popular al Senat la Llei de Residus Estatal que eliminava el cànon català de residus català. En aquell moment Esquerra Republicana va votar en contra de la llei afirmant que era una llei insuficient envers la lluita contra el canvi climàtic, “la llei es queda curta per complir amb els objectius mediambientals marcats per Europa”, va dir el senador Republicà Xavier Castellana durant la seva intervenció al ple de la cambra alta.

A més, els republicans van denunciar la voluntat recentralitzadora del PSOE amb l’aprovació d’aquesta llei, que penalitza Catalunya que havia fet els deures, que es carregava un consens històric al país com és el cànon de residus català, i ja van anunciar que continuarien treballant per defensar i buscar totes les possibilitats per mantenir i millorar el nivell de polítiques d’àmbit mediambiental al país.

En aquest sentit, i fruit de la negociació, des d’Esquerra Republicana s’ha aconseguit, de l’única forma que era possible, introduir dins d’una llei orgànica, una esmena que recupera la gestió d’aquest impost per a Catalunya, que s’ha debatut aquest dimecres al ple del Senat. D’aquesta manera, es recupera pràcticament el cànon de residus i la Generalitat podrà recaptar i decidir on es destinen els diners d’aquest impost, en favor de la lluita contra el canvi climàtic.

"Avui tanquem un debat que no haguéssim hagut de tenir. El cànon és un model d’èxit que mai hauria d’haver estat eliminat. Ens vam comprometre a negociar i a treballar perquè la capacitat organitzativa, de recaptació i la decisió sobre l'impost es mantingués. I així ho hem fet", ha clos el senador Xavier Castellana al ple d’aquest dimecres.