Mirella Cortès al ple del Senat

Mirella Cortès: “Si l’única gran responsabilitat que gestiona el PSC a Catalunya és un desastre, cal que en doni explicacions”

A proposta d’Esquerra Republicana el ple del Senat ha reprovat avui dimecres 10 de maig a la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, per la ineficàcia en la gestió de Renfe i Adif. “La moció que portem a debat fa referència a un tema d'extrema gravetat a Catalunya: les deficiències en el servei, en la seguretat i en el funcionament general de Rodalies”, ha exposat la portaveu republicana, Mirella Cortès, que ha fet al·lusió a les dècades d’incompliments i de dèficit crònic que el Govern del PSOE ha perpetuat.

“PP i PSOE s'han omplert la boca durant anys sobre la inversió a Rodalies de Catalunya" però a l'hora de la veritat, “res de res”, ha denunciat Cortès, “portem desenes d'anys de retard en la inversió a Rodalies”, han lamentat els republicans, que han recordat els més de 12.0000 milions d’euros que s'han deixat d'invertir a Rodalies des de l’any 2015, i que “ens ha portat a una situació insostenible”.

La portaveu republicana també ha fet menció a les situacions diàries que milers de catalans i catalanes pateixen quan volen fer ús del servei de Rodalies, “trens que descarrilen; trens que xoquen, gent tancada als trens sense poder sortir, gent que arriba tard a la feina, als exàmens, o com ahir a Manlleu, trens amb una catenària en flames i la gent sortint corrent del tren. El servei és un caos”.

Sara Bailac

Tal com han assenyalat els republicans, “la gent espera respostes i solucions de la màxima responsable de RENFE”, i critiquen que la titular de Transports “decideixi mirar cap una altra banda i fer veure que no passa res”. “Si l’única gran responsabilitat que gestiona el PSC a Catalunya és un desastre, cal que en donin explicacions”, ha manifestat Cortès.

A Esquerra Republicana “reclamem solucions i explicacions, perquè els catalans i les catalanes ho mereixem, no volem ser ciutadans de segona”, ha dit la portaveu adjunta Sara Bailac, que, a més a més, reclama: “volem totes les oportunitats que ens pot oferir un tren digne: més oportunitats formatives, laborals, més competitivitat econòmica, més prosperitat. També per això volem totes les eines d’un Estat”.

La moció d’Esquerra Republicana, que ha estat aprovada amb esmena transaccional amb altres grups de la cambra, -Junts per Catalunya, Izquierda Confederal, PNB i PP-, suposa “un toc d’alerta, un toc d’atenció”, a la ministra de Transports. “Arreglin el desastre de Rodalies. No castiguin més a Catalunya amb la seva deixadesa i la seva negligència”, ha clos Sara Bailac.