Esquerra Republicana reclama un debat de país sobre la gestió de l'aigua: 'De solucions màgiques, no n'hi haurà'

Els republicans porten a la sessió de control "l'excepcionalitat estructural" de la sequera que afecta Catalunya i fan una crida a tancar un acord al Parlament sobre la llei a debat

Esquerra Republicana fa una crida a fer de la gestió de l'aigua un debat de país, transveral i responsable, i que allunyi la crisi de la sequera del partidisme i el calendari electoral. Per això, el president del grup parlamentari d'Esquerra Republicana, Josep Maria Jové, ha traslladat "l'excepcionalitat estructural" que ja és la sequera i el canvi climàtic a Catalunya a la sessió de control d'aquest dimecres al Parlament.

En una pregunta al president de la Generalitat, Pere Aragonès, el cap de files dels republicans ha alertat que "no plou prou" i que és, per respondre aquesta cronificació de la urgència climàtica, que el Govern ha decidit aquesta setmana incorporar 270 municipis més en estat d'excepcionalitat.

És un exemple més de la gestió davant la urgència, però, ha afegit Jové, no es pot oblidar que "que al mateix temps hem d'establir les bases per a un model de futur". "Ens hi juguem tot, que el consens serveixi, doncs, per donar forma finalment a la corresponsabilitat, per desbloquejar els enrocaments de fa uns mesos i per posar el bé comú al centre de les nostres decisions", ha afegir Jové de cara a la la llei que s'aprovarà aquest dijous al Parlament.

És en aquest context que el president Aragonès ha insistit que la sequera, com a principal problema requereix màxima atenció política: "Davant d'una situació greu, no s'hi val a triar-se la sequera pel cap, sinó que treballem per solucions", ha convidat als grups parlamentaris davant la llei que es tramita aquests dies al Parlament -les darreres hores s'ha desllorigat un possible acord sobre el règim sancionador.

De fet, Aragonès ha deixat clar que "de solucions màgiques, no n'hi hauran". "Per tant, haurem de fer un esforç tots, espero que hi hagi acord aquest setmana. Pel Govern no quedarà i si no va ser possible l'acord fa unes setmanes i ara és possible, benvingut sigui", ha conclòs el president de la Generalitat.