La portaveu parlamentària, Marta Vilalta, ha reivindicat els pressupostos durant la roda de premsa d'aquest dimecres. MARC PUIG

Vilalta fa una crida a ampliar majories en la tramitació parlamentària a partir d'ara, enlloc "d'autoexcloure's" de les solucions per al país

Esquerra Republicana considera una molt bona notícia que el Parlament pugui aprovar els pressupostos de la Generalitat per aquest any. Així ho ha valorat la portaveu parlamentària, Marta Vilalta, en roda de premsa aquest dimecres. "Catalunya necessita pressupostos i Catalunya en tindrà", ha conclòs la dirigent dels republicans.

En aquest sentit, Esquerra posa en valor que es concreti la xifra pressupostària més expansiva dels últims anys en uns moments d’alta complexitat. Una xifra que aprofundeix en l’escut social, en les transformacions verda i feminista i en la prosperitat compartida.

La secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra Republicana ha ressaltat “l’eficàcia, eficiència i bona gestió” dels recursos públics en tant que incrementen la despesa en un 10,7% respecte a l’any anterior, però a la vegada redueixen el deute en gairebé un 1,5%. Són, així, 3.800 milions d’euros que s’afegeixen a la xifra de l’any passat i que sumen un total de 41.000 milions.

Esquerra Republicana reivindica els pressupostos més expansius: 'Catalunya en necessita i Catalunya en tindrà'

Vilalta ha destacat la capacitat dels republicans d’aportar solucions i de ser útils en un context d’incertesa social i econòmica.“És una feina feta en favor de la gent, perquè hi guanyi tothom i no deixem a ningú enrere. És la millor eina perquè el país pugui avançar i l’estat del benestar en surti reforçat, amb un futur d’oportunitats per a tothom”, ha assegurat la portaveu parlamentària.

És per aquest motiu que la secretària general adjunta d’Esquerra Republicana ha fet una crida a ampliar el suport parlamentari durant la tramitació pressupostària. “Hem treballat per fer possible una majoria que compta, també, amb el consens social, sindical, patronal i cultural. I esperem que es pugui reforçar molt més, perquè també és possible”, ha conclòs Vilalta.