Marta Vilalta, en roda de premsa / Marc Puig

Els republicans rebutgen la visita de Felip VI a Barcelona aquesta setmana i recorden que "no és benvingut a Catalunya"

Esquerra Republicana es reivindica com l'eina més útil per fer créixer l'independentisme i ho vol ser també per ajudar a superar el llindar del 50% dels vots a favor de la república catalana a les pròximes eleccions. Així ho ha afirmat la secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra, Marta Vilalta, aquest dilluns.

La dirigent dels republicans ha celebrat doncs que s'afegeixin veus de l'independentisme partidàries de superar el 50% dels vots a favor de la República Catalana a les pròximes eleccions catalanes. Les darreres hores, per exemple, ho ha fet JxCat. "Esquerra Republicana s'havia sentit molt sola aquests mesos" defensant una tesi que ja va fixar tant a la conferència nacional del 2018 com a llibre 'Tornarem a vèncer (i com ho farem)' que han escrit el president i la secretària general dels republicans, Oriol Junqueras i Marta Rovira.

"Celebrem que avui tothom coincideixi que hem de ser més; absolutament tothom arriba al consens que dèiem de fer temps a Esquerra, malgrat el que ens hem hagut de sentir dir sobre tenir més fortalesa", ha afegit Vilalta. Així doncs, superar aquest llindar és imprescindible per als republicans per avançar cap a la república catalana, un enfortiment a les urnes que hauria de culminar definitivament amb un referèndum d'independència tant definitiu com inevitable.

"L'única manera de guanyar avui és treballar per acumular més forces i ser més forts, treballar per preparar-nos millor i tornar-hi per guanyar definitivament la república catalana", ha insistit la portaveu d'Esquerra en roda de premsa posterior a la reunió de la permanent del partit. Una república que ha de servir, també, com a oportunitat per capgirar la situació de crisi i la injustícia.

Perquè "dins l'Estat espanyol no hi ha futur", ha reblat Vilalta. Els republicans constaten que ja són molts els ciutadans que comparteixen aquesta mateixa diagnosi però avisen també que en calen més per enfortir el projecte. I reivindiquen Esquerra com l'eina per aconseguir-ho.

El rei no és benvingut
Tot plegat, Vilalta ho ha dit el dia que s'ha conegut que, ara sí, el monarca Felip VI visitarà Catalunya aquest divendres acompanyat del president del govern espanyol, Pedro Sánchez. "El rei no és benvingut a Catalunya", especialment des del discurs del 3 d'octubre del 2017 en què va avalar la violència contra els votants de l'1-O. "Si gosa venir, com a mínim hauria de demanar perdó per aquell discurs ofensiu i als ciutadans que van rebre la violència policial", ha afegit Vilalta denunciant una monarquia corrupta i plena d'escàndols.

Marta Vilalta, portaveu d'Esquerra Republicana, moments abans de la roda de premsa/Marc Puig

Etiquetes