El portaveu d’Esquerra a la Comissió de la Sindicatura de Comptes, el diputat Jordi Castells, ha fet avui una valoració de la tasca feta en aquesta comissió. Castells valora de forma positiva ”que la Sindicatura hagi pres velocitat de creure en la elaboració d’informes i hagi sortit de la paràlisi a què estava sotmesa en el període del Govern de CiU, amb el suport parlamentari del PP”.
El diputat ha explicat que “s’ha pogut veure que en molts casos, per mitjà dels informes presentats per la Sindicatura, es posa en relleu una gestió discutible en l’anterior govern de CiU pel que fa a l’escrupolositat que ha de prevaler en la gestió publica i fent servir en molts casos la discrecionalitat i una gestió poc curosa” (ACA, Consell Català de l’Esport, FGC). Aquestes informacions posen en evidència el discurs de CiU de voler fer creure a la societat catalana la bondat de tenir una gran experiència en el govern, mentre que la gestió ha estat més que discutible. El govern catalanista i d’esquerres ha solucionat aquests dèficits mitjançant la feina duta a terme per la Sindicatura de Comptes.
Finalment, tal com ha explicat Castells, tot i reconèixer la bona tasca portada a terme per la Sindicatura de Comptes, “podem veure en molts casos la necessitat de tenir instruments complementaris com l’Oficina Antifrau, llargament defensada per Esquerra, per poder arribar al fons d’algunes incidències detectades en els informes de la Sindicatura, com poden ser els dotze expedients demanats a l’ICS per contractacions amb empreses vinculades al senyor Josep Pujol Ferrusola i que no poden aportar tot al·legant la seva destrucció i contravenint la legislació actual; així com els blindatges i les pensions d’alts càrrecs dels Ferrocarrils de la Generalitat o d’adjudicacions de Barcelona Regional, per citar només alguns exemples”.