Esquerra demana que la Generalitat es personi com acusació popular en els casos de violència masclista

La proposta, aprovada per la majoria del Parlament, també preveu impulsar les mesures per garantir la paritat en els càrrecs directrius de l’administració

Esquerra Republicana ha impulsat una proposta de resolució al Parlament de Catalunya, signada conjuntament amb JxCat i que ha estat aprovada per una àmplia majoria, que pretén que la Generalitat es personi com acusació popular en els casos de violència masclista “especialment en casos delictes contra la vida, contra la llibertat sexual i lesions greus”.

La proposta aprovada també demana que “el silenci o la inacció de la víctima” davant la violència masclista no sigui considerat com a “consentiment” com passa fins ara.

Els republicans i JxCat han preparat una bateria de propostes sobre igualtat i lluita contra la violència masclista que desgrana alguns dels elements principals de la lluita feminista. En aquest sentit, la proposta preveu que es promoguin els canvis normatius necessaris per garantir que les associacions, partits i administracions públiques tinguin protocols de violència masclista, contra l’assetjament sexual i per raó de gènere. Cal recordar que precisament Esquerra Republicana el va aprovar fa poques setmanes.

En la proposta també es volen impulsar les mesures per aconseguir la “paritat en els càrrecs directius de l'administració, del sector públic de la Generalitat i en tots els nomenaments que depenguin del Govern i del Parlament de Catalunya”.

Finalment, en la proposta també es demana el compromís als grups parlamentaris de “no pactar amb partits homòfobs o masclistes, com VOX i a lluitar contra tota discriminació per raó de sexe o gènere”.

Etiquetes