Ester Capella: 'Ens contemplen 85 anys d'història d'Esquerra Republicana i seguim treballant per la plena igualtat de les dones


La número tres per Barcelona al Congrés, Ester Capella, ha assegurat que 'la revolució més important ha estat la de les dones, una revolució que encara no ha acabat perquè encara no ocupem l'espai públic, polític ni laboral que ens correspondria tenint en compte que som el 50% de la població. A Esquerra Republicana ens contemplen 85 anys d'història i seguim treballant per la plena igualtat de les dones'.

Capella ha explicat que, 'després de molts anys de lluita, s’ha anat aconseguint la igualtat legislativa, però malauradament estem molt lluny encara de la igualtat efectiva'. La bretxa salarial és una realitat, ho demostren les dades sobre salaris o sobre la precarització femenina. El salari de les dones és fins a un 25% inferior de mitjana. I en el grup de directius, la bretxa salarial entre homes i dones és del 13%. La diferència entre la pensió mitjana d’un home i d’una dona és del 31%

Ester Capella assegura que 'hem avançat molt però sempre hi ha el moment en què entren en joc poders fàctics que fan que retrocedim passos enrere, com a mostra, la llei de l'avortament del PP i la suspensió al TC de la llei d'igualtat efectiva entre homes i dones aprovada al Parlament'.

'Queda molt camí per recórrer encara. La desigualtat és real i contundent encara i no podem construir res sense comptar amb la meitat de la població. La República Catalana és l’oportunitat d’assolir una societat en què dones i homes tinguin igualtat d’oportunitats d’accés al treball, als llocs de representació i a la presa de decisions. Una República Catalana on la discriminació laboral, salarial o social per motiu de gènere o opció sexual no sigui tolerada' ha conclòs Capella

La número tres per Barcelona, acompanyada d'una quarantena de dones republicanes al Museu d'Història de l'Hospitalet, ha explicat algunes de les iniciatives que han de contribuir a construir aquesta igualtat efectiva entre homes i dones en una República Catalana:


-Garantir, amb la complicitat del món sindical i l’empresarial, la igualtat salarial per feines remunerades d'igual valor, tant si són efectuades per homes com per dones. Un gran pacte social per acabar amb la bretxa salarial i establir una igualtat efectiva entre homes i dones en matèria salarial.


-Implantar una reforma horària que permeti a les dones i als homes la corresponsabilitat familiar.


-Establir un sistema de permisos, llicències i excedències que facin compatible la carrera professional amb la vida personal en igualtat de condicions entre dones i homes.


-Avançar cap a flexibilitats horàries i de permisos laborals paritaris que permetin la corresponsabilitat familiar.


-Garantir, en totes les estructures administratives institucionals, la participació de dones en condicions de representació paritària.