Capella: 'Si de mi depengués, no hi hauria presos polítics; per treure'ls cal un front comú per l'amnistia'

Justícia denuncia la centralització de competències "innecessària i improcedent" i carrega contra l'amenaça del Suprem a les juntes de tractament

La consellera de Justícia, Ester Capella, ha comparegut aquest dimarts de forma telemàtica al Parlament en motiu de la gestió del Govern sobre la pandèmia de la Covid19 a Catalunya. Capella, que ha agraït als treballadors del departament la tasca dels darrers dies, tan presencial com a distància, ha aprofitat la seva compareixença per reivindicar l'amnistia als afectats per la causa general contra l'independentisme. I en aquest sentit, ha advertit contundent: "Sóc consellera de Justícia, militant d'Esquerra, i el president del meu partit i els menys companys i companyes de lluites compartides són injustament a la presó. Si estigués a les meves mans, algú es pensa que no els hauria tret de la presó?". Capella ha recordat així que són jutges i tribunals qui envia i treu ciutadans dels centres penitenciaris -"no els governs democràtics en un estat de dret", ha afegit.

Per això, també ha insistit que ni ella ni el president ni cap membre del Govern ni cap funcionari té a les mans revertir la sentència del Suprem, "injusta i duríssima", contra els dirigents independentistes. "Si de mi depengués, no hi hauria presos i preses polítiques, ni aquí ni enlloc. Els que juguen a confondre i fan soroll amb això només intenten treure rèdit polític on no s'hauria de jugar mai i minar la unitat del 80% de catalans que estem en contra" de la decisió del Suprem. Per això, ha insistit que l'única via per posar-hi fi és l'amnistia i en aquest sentit ha reivindicat un front comú, de treball col·laboratiu i en equip: "Menys lluites caïnites i més generositat".

Durant la seva compareixença, Capella també ha carregat amb duresa contra el Tribunal Suprem per haver amenaçat els funcionaris de les presons a l'hora de prendre una decisió sobre el confinament dels presos amb el 100.2 concedit, entre ells, els presos i les preses polítiques independentistes. "És inaudit i impropi d'un estat de dret que el Suprem pretengui condicionar els funcionaris de les presons; no podem tolerar cap mena d'amenaça o coacció a les juntes de tractament, són funcionaris públics que actuen amb independència", ha afirmat Capella davant dels diputats de la comissió de Justícia.

Finalment, la titular de Justícia ha alertat de la centralització de competències que ha executat l'Estat amb la pandèmia de la Covid19 com a pretext. Una decisió "innecessària i improcedent", ha advertit. La titular de Justícia ha reivindicat així recuperar la presa de decisions del seu departament i revertir la recentralització. Ho veu un pas necessari per la proximitat del Govern amb la realitat social del país: "És el Govern qui gestiona l'administració de justícia a Catalunya i qui pot donar la millor resposta a la crisi del coronavirus", ha conclòs.

Etiquetes