Ferran Civit

L'Espluga de Francolí, Tarragonès 22 desembre 1977

President de la federació regional del Camp de Tarragona

Diputat al Parlament de Catalunya per Tarragona

Ferran Civit és historiador, periodista i antropòleg, i presideix la federació regional d’ERC al Camp de Tarragona. Ha treballat en diferents mitjans de comunicació i en gabinets de comunicació, i també en consultoria en campanyes i comunicació. La seva trajectòria cívica està marcada per la seva etapa al secretariat de l’Assemblea Nacional Catalana, durant la qual va co-coordinar la Marxa cap a la Independència del 2012, que va finalitzar amb la manifestació a Barcelona sota el lema “Catalunya, nou estat d’Europa”, i la Via Catalana cap a la Independència del 2013. Va ser escollit diputat de Junts pel Sí el 2015, i el 21-D va ser reescollit formant part de la candidatura d’ERC-Catalunya Sí.

• Llicenciat en Història per la Universitat de Barcelona.
  • Llicenciat en Periodisme per la Universitat Pompeu Fabra.
  • Llicenciat en Antropologia per la Universitat Rovira i Virgili.
  • Màster en Desenvolupament Humà Sostenible i Local per la Universitat de Girona- UNESCO.
  • Postgrau en internet, cerca, estructura i gestió de la informació a la Universitat Oberta de Catalunya.
  • Màster en Gabinets de Comunicació i Relacions Públiques per la Universitat Autònoma de Barcelona. Postgrau en periodisme digital multimèdia a la Universitat Politècnica de Catalunya- La Vanguardia.
  • Estada a la Universitat d'El Salvador.

• Membre de l'Associació Catalana de Drets Civils.
  • Va ser coordinador de L'Espluga Decideix i de Conca de Barberà per la Independència.
  • Va ser membre del secretariat de l’Assemblea Nacional Catalana (2012-2015), els dos primers anys com a membre del comitè permanent i coordinador de la comissió de comunicació.
  • Co-coordinador nacional de la Marxa cap a la Independència del 2012, que va començar a la Seu Vella de Lleida i va finalitzar l’11 de setembre amb una manifestació a Barcelona sota el lema “Catalunya, nou estat d’Europa".
  • També va ser un dels coordinadors de la Via Catalana cap a la Independència del 2013 i 2014, i col·laborador creatiu en la del 2015.
  • Soci d'Òmnium Cultural i Amics de la Pedra Seca.
  • També ha estat membre de l'Agrupament Escolta l'Estornell, dels Diables de l'Espluga de Francolí, del Club Atlètic Espluguí, del Casal de l'Espluga i del Centre d'Història Natural de la Conca de Barberà.
  • Va ser redactor de la revista El Francolí.
  • És col·laborador de La Conca 5.1.
  • Soci de Som Energia i de Viure de l'Aire.

Va ser president de les Joventuts d'Esquerra Republicana de Catalunya (JERC) al Camp de Tarragona i responsable de comunicació de les JERC.
Va ser cap de l'oposició a l'Espluga de Francolí (2003-2011) i al Consell Comarcal de la Conca de Barberà (2003- 2007).

President de la federació regional d’ERC al Camp de Tarragona des del 2015.

Diputat al Parlament de Catalunya des del 2015. Reescollit el 2017 amb la candidatura d’ERC-Catalunya Sí.