El diputat Ferran Civit al Parlament de Catalunya

El diputat d'Esquerra Republicana, Ferran Civit, serà el president de la comissió d'investigació sobre el cas Castor que es posarà en funcionament els propers dies al Parlament de Catalunya. L'elecció de Civit s'ha acordat aquest matí a la Junta de Portaveus del Parlament, tot i que s'haurà de votar a la mateixa comissió, i també s'ha decidit que es constitueixi una Mesa complerta encara que en les comissions d'investigació no és necessari. A més, els diputats ebrencs Irene Fornós i Lluís Salvadó exerciran de portaveus del Grup Republicà a la comissió d'investigació.

La creació d'aquesta comissió d'investigació es va aprovar en el darrer ple i és una proposta d'Esquerra Republicana que es va obrir als altres grups i es va acabar registrant conjuntament amb JxCat, Catalunya en Comú i la CUP. L'objectiu, tal com va destacar el diputat Lluís Salvadó, és "posar llum sobre un projecte ple de foscor, que simbolitza la manera de funcionar de l’Estat espanyol, una simbiosi d’interessos entre el PSOE i el PP i els grans grups empresarials".

L’objectiu de la comissió és posar llum sobre un projecte Castor ple de foscor, que simbolitza la manera de funcionar de l’Estat espanyol, una simbiosi d’interessos entre el PSOE i el PP i els grans grups empresarials
Lluís Salvadó Diputat al Parlament de Catalunya
 La plataforma Castor, en una imatge d'arxiu / ACN