Ferrer demana que la Generalitat deixi de treballar amb les caixes d'estalvi que discriminen el català

El diputat d'ERC Francesc Ferrer ha presentat una proposició de llei en què demana a la Generalitat "que deixi de dipositar fons financers provinents de cabals públics en aquelles caixes d'estalvi que no han assumit la llengua catalana com a pròpia o la discriminen". El diputat d'ERC posa com a exemple la Caixa d'Estalvis i Pensions de Barcelona, que fa les proves de preselecció del personal en castellà, "sense donar cap opció als aspirants a aquests llocs de treball a Catalunya per poder triar l'idioma que més desitgen". A més, segons la Normativa Laboral d'aquesta entitat, només tenen valor legal els documents en castellà. Ferrer ha recordat que la Generalitat i la Federació Catalana de Caixes d'Estalvi van subscriure un conveni el desembre de 1998 per aplicar la Llei de Política Lingüística.