Carme Forcadell i Dolors Bassa surten de la presó unes hores en aplicació de l’article 100.2

La presidenta i la consellera comencen avui les tasques de cura d’un familiar i de voluntariat en compliment de les resolucions de les juntes de tractament de les presons

Un bri de llibertat. Avui la presidenta Carme Forcadell i la consellera Dolors Bassa surten de la presó de Mas d’Enric i Puig de les Basses, respectivament, unes hores, tal i com es preveu en l’article 100.2 del Codi Penal.

Totes dues poden sortir tres dies a la setmana, entre setmana, durant 8 hores al dia per tenir cura d’un familiar d’edat avançada, el cas de Dolors Bassa; i per fer un voluntariat, en el cas de Carme Forcadell. Així, es dona compliment a les resolucions de la Junta de Tractament de cada presó que la setmana passada van acordar aquests permisos per les dues líders independentistes empresonades injustament.

Per la seva banda, la secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha assegurat que Forcadell i Bassa “son la imatge de la derrota de l’Estat. La repressió i la presó no serveixen per a res i ells dues representen la llibertat empresonada”.

Vilalta ha afegit que malauradament la injustícia continua perquè “avui tornaran a dormir a la presó”, però “seguim lluitant perquè s’acabi aquesta causa general contra l’independentisme”, ha conclòs.