Gabriel Rufián aquest dimecres durant la sessió de control al Congrés dels Diputats.

El portaveu d’Esquerra Republicana al Congrés dels Diputats, Gabriel Rufián, ha exigit aquest dimecres a Pedro Sánchez dignificar la figura del president Lluís Companys. “D’una vegada per totes, dignifiqui la memòria de l’únic president escollit democràticament, assassinat impunement pel feixisme a Europa: el nostre president Lluís Companys”, ha reclamat Rufián, a més d'insistir a “retirar totes les medalles a un torturador reconegut, feixista, franquista, com Billy el Niño, per la seva càrrega simbòlica”.

Tot plegat, durant una sessió de control al Govern espanyol en la qual Rufián ha advertit l'Executiu que Esquerra Republicana estarà molt atenta a les modificacions previstes en la llei de Memòria Històrica, i on també ha preguntat a Pedro Sánchez, quines actuacions concretes té previstes per frenar l’auge del feixisme. En aquest sentit, el portaveu d’Esquerra al Congrés ha alertat de la presència de tres tipus de feixisme: “L’un, terriblement perillós, por raons òbvies, el que va assassinar Enrique Ruano, Sonia Rescalvo, Guillem Agulló, Aitor Zabaleta, o Carlos Palomino. L’altre, el que tenim molt proper, també a nivell físic, que nega drets, que es grava amb subfusells, a camps de tir. I un altre, que és el pitjor de tots, que és el de corbata, el de toga i el d'uniforme, que empara els altres dos”.

Rufián ha exigit a Sánchez “que, d'una vegada per totes, l’esquerra faci d’esquerra", perquè "és el millor antídot contra el feixisme". "Porti a aquesta cambra una llei de Memòria Històrica que dignifiqui la vida de 120mil persones que encara estan en cunetes 80 anys després, per vergonya de molta gent. I dos: anul·li les sentències de tribunals assassins, feixistes i franquistes. Elimini d’una vegada per totes un mausoleu feixista anomenat Valle de los Caídos”, ha reclamat.