Gabriel Rufián durant la seva intervenció a l'acte de Salt

300 persones assisteixen a Salt a un acte de la campanya Municipis Republicans que ha comptat amb la presència, entre altres, de Gabriel Rufián i Roger Torrent

Gabriel Rufián, candidat d’Esquerra Republicana al Congrés, ha recordat que avui ERC fa 88 anys, 88 anys d’història impol·luta, “i ahir ho vam celebrar posant 120.000 persones a Madrid”. Rufián insisteix que “a Madrid hem fet una demostració de força i hem deixat clar que la repressió no ens vencerà”.

També ha explicat que “ens enfrontem al cicle electoral més important de la nostra història recent. És molt més que una cita amb les urnes, és una cita amb la història i Esquerra serà un mur contra el feixisme. I és que Esquerra som l’únic obstacle a dos fronts: PP, Vox i Ciutadans i el front low cost que són PSOE i Ciutadans”.

Per la seva banda, Roger Torrent, President del Parlament de Catalunya, ha afirmat que “guanyarem perquè no ens aturem a l’hora de sumar més gent al nostre projecte, el de la República Catalana”. També ha recordat la manifestació d’aquest dissabte 16 de març a Madrid explicant que “ahir defensàvem la democràcia amb companys gallecs, bascos, castellans… Ahir a Madrid no era qüestió de banderes com no ho és tampoc la República. La d’ahir és l’enèsima demostració que el nostre és un projecte on hi cap tothom. Vingui d’on vingui, hagi nascut on hagi nascut o parli la llengua que parli”.

El president del Parlament ha parlat del cicle electoral que s’inicia i ha afirmat que “a les urnes hem de parar el feixisme i representar els interessos d’aquest país. I tothom té clar que el que passi al Congrés ha d’estar condicionat pel que representa Esquerra. O sigui que no hi ha més remei que guanyar i a partir d’ara, sempre victòries”.

Roger Torrent President del Parlament

Chakir El Homrani, conseller de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, ha explicat que “creiem tant en la diversitat que no ens fa por cap color i els reivindiquem tots. El groc dels presos i preses polítics, el lila de la lluita feminista, el roig dels drets socials, el verd de la sostenibilitat i tots els colors del l’arc de Sant Martí, de les persones LGTBI”.

“I és que som una societat diversa i aquest és el gran repte de les gestions polítiques. La diversitat és un gran repte i una gran oportunitat. I això ho saben bé a Salt, un exemple”, ha dit El Homrani, que ha afegit que “tenim una identitat múltiple i el que hem aconseguit fent comunitat en aquest país és que totes les identitats poden conviure i compartir un element comú, la nostra identitat com a poble, com a catalans i catalanes”. A l’hora de parlar de futur, el conseller ha recordat que “Esquerra és cabdal per sumar i créixer. Ho hem estat i ho continuarem sent tenint clar que hem de ser més, des de la diversitat, escoltant tothom, pensin o no igual que nosaltres”.

Esquerra és cabdal per sumar i créixer. Hem de ser més, des de la diversitat, escoltant tothom, pensin o no igual que nosaltres
Chakir El Homrani Conseller de Treball, Afers Socials i Famílies

Anna Caula, portaveu del grup parlamentari d’Esquerra Republicana, ha intervingut posant a sobre la taula que “ara toca sortir a guanyar i voler-ho tot. Més que mai. I és que volem guanyar perquè volem construir una República catalana amb ciutats com Salt, amb mirada femenina, des de la immigració, des d’arreu. Construint ciutats amb valors republicans, ciutats obertes, cooperatives i inclusives”.

La diputada d’Esquerra Republicana al Congrés, Ana Surra, ha deixat clar que “a Madrid voten les lleis que ens afecten però no tenen ni idea de la vida real ni dels immigrants ni de ningú”. Ha afegit que “no ens caurà res del cel, ens hem d’unir i lluitar junts per aconseguir les nostres reivindicacions. L’exemple que ha posat és el dels pensionistes, que ja han rodejat tres vegades el Congrés i aconseguiran el seu objectiu perquè estan lluitant.

Jordi Viñas, alcalde de Salt, ha obert l’acte explicant que “durant aquests quatre anys ho hem donat tot i hem sacsejat Salt. I ara, mirant al futur, tenim la força i la il·lusió per donar encara més. Ens estimem Salt i volem seguir treballant per millorar la qualitat de vida de tots els saltencs i saltenques”. “La República naixerà del municipalisme. Estem al costat de la ciutadania i els alcaldes republicans ens ho hem jugat tot però no podem baixar la guàrdia. I a Salt, tenim molt clar on serem”, ha tancat la seva intervenció Viñas.

A l’acte, la candidata gironina d’ERC al Congrés, Laia Cañigueral, ha llegit una carta de Dolors Bassa on ha demanat que “volem viure lliures de repressió i que les nostres lluites compartides siguin un reflex d’una democràcia plena”.