Gabriel Rufián, en l'atenció als mitjans a la sortida de la presó de Soto del Real

El número 2 d'Esquerra Republicana al Congrés dels Diputats, Gabriel Rufián, ha visitat aquest dissabte Oriol Junqueras i Raül Romeva a la presó de Soto del Real. N'ha sortit amb una injecció de força i la convicció que Esquerra ha de guanyar les eleccions per demostrar davant d'Europa i del món la vigència de l'independentisme com a guanyador a Catalunya.

Rufián, juntament amb la número 3 per Barcelona a les eleccions al Congrés, Carolina Telechea, ha visitat aquest dissabte el cap de llista de la candidatura, Oriol Junqueras, i el també número 1 al Senat, Raül Romeva, que són a la presó de Soto del Real amb la resta de presos polítics.

Junqueras i Romeva "ens han transmès tota la força i del món i que guanyem", ha dit Rufián a la sortida. "És bàsic que Esquerra guanyi les eleccions per treure la raó a Pedro Sánchez, Miquel Iceta i Meritxell Batet, quan diuen que la gent a Catalunya no vol votar", ha dit. "Nosaltres sempre els hem contestat el mateix: Si som tan pocs, votem, que segur que guanyareu. Però el que és curiós és que la gent que no vol votar és la que diu que és inútil fer-ho", ha ironitzat el cap de llista republicà.

Per Rufián, "és molt important treure la raó al PSOE, i serà molt gran la potència del missatge que enviem a Europa i al món si el republicanisme encarnat per Esquerra guanya les eleccions. Guanyant ho podem condicionar tot", ha sentenciat.

Chakir El Homrani Conseller de Treball, Afers Socials i Famílies

"Som hereus d'un munt de lluties i fills d'una repressió que dura dècades. Representem un partit amb 88 anys d'història impol·luta. Amb un president afusellat pel feixisme, i avui amb un president empresonat pel feixisme i una secretària general exiliada pel feixisme. Coneixem perfectament el feixisme, i per això som els millors per combatre'l", ha dit Rufián, que ha aprofitat l'ocasió per denunciar que la Junta Electoral no hagi autoritzat actes electorals a la presó a diferència, per exemple, del que sí va autoritzar a final de 2018 amb motiu de les eleccions a Andalusia. "A nosaltres no ens ho han autoritzat. Pel que representem, per les idees que defensem i les sigles que tenim". I perquè, en definitiva, "els nostres companys són presos polítics, perquè no els deixen fer política".

La delegació de Rufián ha acabat coincidint amb la del conseller de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, Chakir El Homrani, que aquest matí ha visitat les preses polítiques Carme Forcadell i Dolors Bassa a la presó de dones d'Alcalá Meco. "Sempre, i més ara, hem de donar visibilitat a les dones i la repressió que també elles estan patint", ha dit.

El conseller ha traslladat el missatge d'encoratjament de totes dues per deixar clar que "les urnes no ens fan por" i ha insistit que qui té la capacitat d'incidència per desbloquejar escenaris de futur és Esquerra. "Ens pertoca treballar perquè per primera vegada guanyi una força republicana unes eleccions espanyoles", ha dit. I fent-se novament portaveu de Forcadell i Bassa, ha fet una crida a l'electorat femení perquè barri el pas a forces que denigren la seva condició com a dones i blanquegen la violència masclista.