El Consell Nacional d'Esquerra Republicana ha escollit aquest dissabte Gabriel Rufián com a cap de llista del partit al Congrés per les eleccions generals del 20D. El nom de Rufián ha estat proposat per Joan Tardà, que anirà de número 2 a Madrid. L'exjutge Santi Vidal serà el cap de llista d'ERC al Senat.
'Anirem a Madrid a defensar el vot del poble català i a dir-los que ja ens hem comptat i hem guanyat', ha explicat Rufián davant del Consell Nacional d'ERC.
Rufián (Barcelona, 1982) és membre de Súmate i del secretariat nacional de l'ANC. És diplomat en Relacions Laborals i té un màster en Direcció de Recursos Humans a les organitzacions per la UPF.
Per Barcelona, la llista al Congrés inclou Gabriel Rufián Romero (Independent), Joan Tardà i Coma (Cap de llista ERC), Ester Capella Farré (Barcelona), Ana Surra Spadea (Independent), Joan Capdevila Esteve (Independent), Mirella Cortès Gès (Bages), Xavier Roger Anglada (JERC), Josep Manuel Bueno Martínez (Vallès Oriental), Andreu Francisco Roger (Maresme) i Paloma Tevar Poyato (Independent); i la del Senat, Santi Vidal Marsal (Penedès), Mireia Ingla Mas (Vallès Occidental), i Jordi Del Rio Herrera (Avancem).
Per Tarragona, la llista al Congrés inclou Jordi Salvador Duch (Independent), Josep Maria Pallàs Guasch (Alt Camp), Maria del Carme Navarro Balada (Montsià), Luis Miguel Navarrete Garcia (Baix Penedès), Anna Chillida Fibla (JERC) i Muntsa Cabetas Samper (Terra Alta); i la del Senat, Miquel Aubà Fleix (Terra Alta), Josep Rufà Gràcia (Baix Camp), i Laura Castel Font (Independent).
Per Lleida, la llista al Congrés inclou Xavier Eritja Ciuró (Segrià), Carme Lostao Otero (Alt Urgell), Ramon Solé Moyà (Garrigues) i Meritxell Bonjoc Riart (Segarra); i la del Senat, Miquel Àngel Estradé Palau (Garrigues), Anna Azamar Capdevila (Pallars Sobirà), i Xavier Castellana Gamisans (Solsonès).
Per Girona, la llista al Congrés inclou Teresa Jordà Roura (Ripollès), Joan Baptista Oloriz Serra (Independent), Joan Margall Sastre (Independent), Ana Hinojosa Valencia (Súmate), Susanna Pagès Jutglar (JERC) i David Mascort Subiranas (Gironès); i la del Senat, Jordi Martí Deulofeu (Alt Empordà), Joaquim Ayats Bartrina (Gironès), Elisenda Pérez Esteve (Avancem).
Ara, País Valencià
Al País Valencià, Esquerra Republicana es presenta sota la marca Ara, País Valencià, en una coalició formada per Esquerra Republicana del País València, Esquerra Nacionalista Valenciana i Els Verds del País Valencià.
Per València, la llista al Congrés inclou Josep Manel Barberà i Sorlí (Cap de llista ERPV), Núria Arnau i Fortuny (Camp de Morvedre), Pilar Navarro i Borràs (Horta), Joaquim Lluís Graña i Tormo (Camp de Morvedre- Plana Baixa), Joan Serra i Folguerà (Safor), Josep Marí i Mollà (Horta), Carme Camps i Beltrán (Horta(, Francesc Galiano i Navalón (Horta), Júlia Andrés i Pasqual (Ribera Alta), Carme Verdeguer i Raga (Horta); i la del Senat, Teresa Garcerà i Piquer (Horta).
Per Castelló, la llista al Congrés inclou Josep Miquet Iruela López (JERPV), Empar Sánchez i Ruiz (Baix Maestrat- Plana Alta), Òscar Rubert i Fonte (Camp de Morvedre- Plana Baixa), Lluís Batalla i Callau (Baix Maestrat- Plana Alta) i Olga Suárez Díez (Baix Maestrat- Plana Alta); i la del Senat, Rafael Fabregat i Fandos (Baix Maestrat- Plana Alta).
Per Alacant, la llista al Congrés inclou Mikel L. Forcada Zubizarreta (Alacant), Antoni Ballester Riera (Marina Alta), Èlia Navarro Monerris (Alcoià), Josep Àngel Asensio i Diego (Baix Vinalopó), Elena Peirón i Sirvent (Alacant), Joan de Déu Martines Llines (Alacant), Victòria Romero i Santonja (Alacant), Francesc Esteve Guillén (Alacant), Joan Vicent Sellés i Pla (Alcoi) i Patrícia Minyana (Marina Alta); i la del Senat, Saül Ortolà i Soler (Marina Alta).