Gabriel Rufián i Joan Tardà demanen calma i que no hi hagi soroll perquè l'acord arribarà

Els candidats d'Esquerra Republicana a les eleccions del 20D al Congrés de Diputats, Gabriel Rufián i Joan Tardà han insistit avui en roda de premsa a demanar 'calma i que no hi hagi soroll perquè l'acord a Catalunya arribarà'.

Gabriel Rufián ha fet 'una crida molt humil a la calma, a la prudència, que no hi hagi soroll, perquè estem en un moment extraordinari, davant d'un procés d'autodeterminació. No s'està pactant un govern autonòmic, s'està guanyant un país, una república. No ens deixem portar per aquesta maquinària mediàtica que reflecteix que això és un caos i un drama, no fem soroll i no escoltem el soroll'. El candidat ha posat l'exemple que fa poc Susanna Díaz a Andalusia era vista com una gran estadista tardant mesos en formar govern per aconseguir el major consens.

Rufián ha insistit que 'l'acord arribarà perquè la gent no es mereix altra cosa i no podem trair la gent que ha parlat amb claredat. Per Esquerra Republicana no serà perquè ho hem fet tot i ho seguirem fent'.

Joan Tardà, ha insistit en la mateixa línia que 'la voluntat de la ciutadania de Catalunya ha estat molt clara majoritàriament, hem votat, hem dit que volem república i a més el Parlament va votar i aprovar una resolució històrica i ara cal posar fil a l'agulla, que hi hagi acord. El preu del desacord seria tan extraordinari i enorme que la ciutadania mai no ho perdonaria ningú, raó per la qual no només estem convençuts que hi haurà acord, sinó que els republicans farem mans i mànigues per tal que n'hi hagi'.

Tardà que fa tiquet amb Rufián al capdavant de la llista republicana ha destacat que 'és molt més factible construir la república catalana que no pas canviar la monarquia espanyola. Cal perseverança, posar oli als coixinets, estem convençuts que totes les parts seran responsables i tothom estarà a l'altura del moment històric que vivim. Confiem en la responsabilitat de Convergència i la CUP de la mateixa manera que confiem en la nostra pròpia responsabilitat, que ningú defalleixi, el que estem fent és extraordinari i estem convençuts que hi haurà acord i cal treballar sense soroll perquè cada dia que passa sense acord és un trumfo més en mans dels nostres adversaris polítics'.

Joan Tardà ha deixat clar el seu optimisme i que Esquerra Republicana farà tot el que calgui perquè en aquesta negociació i aquest moment 'els que hi som, tenim la sort de viure'l, però no només ens pertany a nosaltres, sinó a tantes generacions que mai no es van rendir i per ells i elles som on som ara'.

Etiquetes