Junqueras: “La llibertat i la democràcia han derrotat la repressió; les urnes han decidit que Catalunya és republicana”

Esquerra celebra que l’independentisme creixi i es consolidi el projecte enviant un missatge al món a favor de la llibertat del país

El president d’Esquerra i cap de llista al Congrés, Oriol Junqueras, ha assegurat, després de les eleccions d’aquest 28A, que “la llibertat i la democràcia han derrotat la repressió un cop més”. “Hem enviat un missatge claríssim al món. Ha guanyat la voluntat republicana i l’independentisme aquestes generals; les urnes han decidit que Catalunya és republicana”, ha afirmat.

En un missatge que ha llegit el número 2 a la llista, Gabriel Rufián, en roda de premsa aquest dilluns, Junqueras ha celebrat que l’independentisme creixi i que a les urnes hagi guanyat el groc de “llibertat, de drets, de democràcia, d’autodeterminació i d’independència”. “Anem pel bon camí, toca seguir consolidant els suports a les municipals i les europees”, ha reclamat Junqueras, empresonat injustament a Soto del Real.

Al costat de Rufián, la portaveu d’Esquerra, Marta Vilalta, ha posat en valor que es consolidi el projecte independentista enviant un missatge al món “molt clar”. “Des de la diversitat i la pluralitat ens hem seguint enfortint; hem passat de 17 a 22 diputats que representem l’independentisme al ConGrés i això és molt positiu; ens hem anat fent forts, cada cop sumem més”, ha assegurat.

Els republicans han afirmat també que aquest 28A avala “l’estratègia de defensar totes les vies democràtiques, també el diàleg, per arribar a una solució política” al conflicte. “De les urnes en surt l’aval al camí incansable cap a la república a través de la negociació però sense renunciar a cap via”, ha insistit Vilalta.

En aquest context, la portaveu dels republicans ha reclamat al PSOE que es desmarqui de l’immobilisme i de la complicitat amb la repressió, i ha afegit que pertoca ara a Pedro Sánchez “moure peça” davant d’un missatge “clar, nítid i de color groc”.

Tant Rufián com Vilalta com el número 4 a la llista, Joan Josep Nuet, han constatat que aquest 28A ha servit també per “parar els peus al feixisme”. “Catalunya no només no desperta el feixisme sinó que el combat i el destrueix”, ha conclòs Rufián.