Rufián, a Sánchez: “Ningú com tu mereix ser derrotat a Catalunya aquest 10N, deixa de fer el ridícul”

El candidat republicà ha acusat el president espanyol de “rebentar la separació de poders inherent a qualsevol democràcia” per haver presumit de controlar la Fiscalia

El cap de llista republicà al Congrés, Gabriel Rufián, ha denunciat que el president espanyol, Pedro Sánchez, hagi presumit de controlar la Fiscalia: “Sánchez està rebentant la separació de poders inherent a qualsevol democràcia amenaçant d’utilitzar la Fiscalia en contra de la dissidència política catalana”. I li ha etzibat: “Pedro, ningú com tu mereix ser derrotat a Catalunya aquest 10N, deixa de fer el ridícul”. El govern espanyol sempre ha assegurat que la Fiscalia no obeeix ordres polítiques, però avui Sánchez s’ha vantat d’estar al darrere de l’extradició del president Carles Puigdemont.

En un acte de campanya a Flix, Rufián també ha condemnat els insults i atacs recents de Sánchez a l’escola pública i als mitjans de comunicació públics catalans, així com la proposta del president espanyol d’incloure al codi penal l’organització de referèndums. El candidat ha assegurat que “si el PSOE es troba fort i pot escollir, escollirà la gran coalició amb el PP i Cs”, i “l’únic obstacle a la regressió de drets” que això suposaria és Esquerra Republicana.

En la mateixa línia, el president del Parlament, Roger Torrent, ha acusat Sánchez d’estar “obsessionat” per convertir-se en el portaveu de la dreta espanyola i d’estar al darrere de l’empresonament dels presos i les preses polítiques. També s’ha mostrat convençut que l’Estat “ens tanca a la presó perquè no sap fer res més, perquè és el que ha fet tota la vida i sap que som els únics capaços de crear grans majories i de guanyar”. Torrent ha deixat clar que, malgrat el segle de presó pels seus companys i companyes, “no claudicarem”, perquè “la independència d’aquest país és irreversible”. Pel president del Parlament, aquest 10N la tria és entre repressió o democràcia, el règim del 78 o la República, la gran coalició o Esquerra.

L’Estat fa una operació de guerra bruta, amb una sincronització de tots els poders, per tal de criminalitzar l’independentisme
Marta Vilalta Secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana

La secretària general adjunta i portaveu del partit, Marta Vilalta, també ha intervingut a l’acte: “Hem decidit que no ens rendim malgrat les seves estratègies de repressió i de por. Tenim clar que l’adversari és l’Estat, que fa una operació de guerra bruta, amb una sincronització de tots els poders, per tal de criminalitzar i perseguir l’independentisme”, ha afirmat, contundent. I davant de les afirmacions de Sánchez, que diu que l’independentisme ha fracassat, Vilalta ha assegurat que “seguim dempeus i combatius”, i “qui ha fracassat és l’Estat amb la seva democràcia de fireta i la seva estratègia de la repressió”.

El també candidat Joan Josep Nuet ha plantejat que el 10N poden passar dues coses, “que guanyi el PSOE a Catalunya i que això signifiqui que la sentència de 100 anys contra els nostres amics i companys és benvinguda en aquesta terra, o que guanyi el groc republicà i que els set jutges del Suprem tinguin un bon mal de panxa la nit del 10N”. Nuet ha animat a “votar contra la sentència” i a concentrar el vot en “l’única força política capaç de guanyar el 10N, Esquerra Republicana”.

També han defensat el projecte republicà la candidata del Jovent Republicà, Marta Rosique; l’alcalde de Flix, Francesc Barbero; la número 2 per Tarragona, Norma Pujol; i l’alcalde de Móra la Nova, Francesc Xavier Moliné.