Gabriel Rufián Romero

Santa Coloma de Gramanet 8 de febrer de 1982

Portaveu del grup parlamentari al Congrés dels Diputats

Diputat al Congrés

Gabriel Rufián va créixer a Santa Coloma de Gramenet, al barri de Fondo, en el si d'una família andalusa de fortes conviccions progressistes que va arribar a Catalunya a principis de la dècada dels 60. En Gabriel explica sovint que, al seu barri, la gent va construir casa seva amb les mans, del no-res i sense res. Aquest esperit d'autosuperació que observava dia rera dia el va convèncer de la necessitat de formar-se i anar a la universitat, on va cursar la diplomatura de Relacions Laborals i, seguidament, un màster en Direcció de Recursos Humans. Un cop finalitzats els estudis, va treballar en aquest àmbit professional més d'una dècada.

Des de 2014, Gabriel Rufián reivindica l'independentisme expressat en castellà i ho va fer, especialment, des de l'entitat Súmate. També ha estat membre de l'ANC i, finalment, l'any 2015 va encapçalar les llistes d'Esquerra al Congrés dels Diputats, on ha treballat incansablement fins avui per la llibertat de Catalunya, la justícia social i per un independentisme heterogeni i transversal. El 2019 va ser reescollit diputat al Congrés, en una llista encapçalada pel president del partit, Oriol Junqueras, i, actualment, és el portaveu del grup parlamentari.