Consellera Tània Verge i conseller Manel Balcells durant la roda de premsa

Els hospitals de la regió sanitària de l’Alt Pirineu i Aran també ofereixen des d’ara tant el mètode farmacològic com el quirúrgic per a les dones que vulguin interrompre el seu embaràs

La consellera d'Igualtat i Feminismes, Tània Verge i el conseller de Salut, Manel Balcells han anunciat aquest divendres l'ampliació de serveis per a la interrupció voluntària de l'embaràs a la Regió Sanitària de l'Alt Pirineu i l'Aran. D'aquesta manera, per primera vegada a Catalunya, es garanteix el dret de les dones a escollir el mètode de preferència -farmacològic o quirúrgic- per a la interrupció voluntària de l'embaràs en totes les regions sanitàries.

"Avui és un dia històric en què assolim un dret llargament reivindicat pel moviment feminista: que les dones, visquin on visquin, puguin exercir amb equitat territorial el seu dret a escollir el mètode farmacològic o quirúrgic en la interrupció voluntària de l'embaràs", ha afirmat la consellera Tània Verge.

A partir del mes de març, els quatre hospitals de la regió sanitària de l'Alt Pirineu i l'Aran - l'Hospital Comarcal del Pallars, la Fundació Sant Hospital de la Seu d'Urgell, l'Espitau Val d'Aran i l'Hospital de Cerdanya - ofereixen tant el mètode farmacològic com el quirúrgic per a les dones que vulguin interrompre el seu embaràs. "D'aquesta manera assegurem l'equitat territorial amb un dret fonamental de les dones, que és la decisió sobre el seu propi cos. També assegurem l'equitat i accés territorial a la interrupció voluntària de l'embaràs quirúrgica, de manera universal i gratuïta", ha explicat el conseller de Salut.

En un context internacional de regressió en l'accés a l'avortament i de qüestionament dels drets sexuals i reproductius per part de governs i partits de dreta o extrema dreta, la consellera d'Igualtat i Feminismes ha volgut deixar clar que "Catalunya serà refugi i punta de llança d'aquests drets".

Per altra banda, avui també s'ha anunciat que totes les regions sanitàries estan implementant el nou Protocol, que es va aprovar el setembre de l'any passat, per a l'atenció a la interrupció voluntària de l'embaràs. Aquest protocol amplia la possibilitat d'aplicar el mètode farmacològic fins a la setmana 14 de l'embaràs, abans només permès fins a la setmana 9.

Aquesta ampliació de l'IVE farmacològic fins a la setmana 14 garanteix un procés més segur i menys invasiu. A més, evita l'anestèsia general i disminueix el risc de complicacions.

Consellera Tània Verge i conseller Manel Balcells a l'hospital del Pallars