Gerad Gómez, portaveu adjunt del Grup Republicà al Parlament

El portaveu adjunt republicà, Gerard Gómez, ha explicat que l’elaboració de la llei de protecció dels alertadors “ha estat una feina intensa, un treball amb la societat civil del qual ens sentim molt orgullosos”

El portaveu adjunt del Grup Republicà, Gerard Gómez, ha defensat avui al Parlament la proposició de llei de protecció integral dels alertadors, una iniciativa que els republicans presenten conjuntament amb Junts per Catalunya, Catalunya En Comú Podem, la CUP i el PSC. La proposició de llei ha superat sense entrebancs el debat de totalitat.

Gómez ha explicat que fa anys que els republicans treballen amb Simona Levi, impulsora de la plataforma Xnet, i va ser l’any passat que van començar a elaborar la llei de protecció dels alertadors. “Ha estat una feina intensa, un treball amb la societat civil del qual ens sentim molt orgullosos”, ha assegurat. Amb aquesta llei es considerarà alertador qualsevol persona convençuda de conèixer una informació relacionada amb la corrupció i que la comuniqui a un tercer, ja sigui l’Administració, la justícia o algun canal de recepció d’alertes. La llei també preveu un règim sancionador per tal d’assegurar l’anonimat de l’alertador.

El diputat ha recordat que fa 5 anys que existeixen comissions per estudiar la corrupció i que s’han proposat mesures concretes per lluitar-hi en contra. “Per sort, com a país, ens hem posat les piles amb aquest assumpte”, ha afirmat. El diputat també ha posat en valor que fa 10 anys que es va crear l’Oficina Antifrau de Catalunya, la primera a l’Estat, i que Catalunya és l’única comunitat autònoma en què es fa un baròmetre específic sobre la corrupció, el que elaboren el CEO i l’Oficina Antifrau. També ha fet referència a les bústies anònimes de denúncia d’abusos que ha obert l’Ajuntament de Barcelona de manera pionera i a la llei de transparència catalana, el registre de lobbies del Parlament i les agendes públiques.

Ciutadans ha vingut al Parlament a fer mesures cosmètiques
Gerard Gómez Diputat del Grup Republicà al Parlament

Gómez s’ha dirigit al diputat de Ciutadans Nacho Martín: “Ciutadans ha crescut amb l’objectiu d’apuntalar el poder. Mentre vostès donaven suport a M. Rajoy i votaven en contra de la moció de censura perquè no seguís després de l’escàndol del cas Gürtel, resulta que l’informe GRECO diu que Espanya no ha aplicat cap mesura contra la corrupció. Mentre vostès eren tan influents i treballaven intensament per la regeneració”. El diputat també ha citat Transparència Internacional, que, sobre la percepció de la corrupció, ha indicat que l’Estat ha obtingut el pitjor resultat de la seva història.

“Ciutadans ha vingut al Parlament a fer mesures cosmètiques. Vostè diu que es podria haver aprovat aquesta llei la legislatura passada, però no és així, perquè la llei que vostès presentaven per arreglar-ho tot només tenia 5 articles. Si volem treballar de manera rigorosa, això no serveix de gaire”, ha criticat Gómez. “La seva proposta se centra només en el sector públic, no protegeix l’anonimat i utilitza el terme ‘denunciants’ enlloc d’’alertadors’”, ha afegit.

El diputat ha aprofitat la seva intervenció per recordar que avui fa 1 any que la presidenta del Parlament Carme Forcadell va ingressar per primer cop a la presó. “És una vergonya democràtica europa”, ha afirmat. També ha fet referència a Lluís Corominas, que va ser diputat i membre de la Mesa: “Amb ell vam estar treballant la llei de transparència i mesures de lluita contra la corrupció. Avui, gràcies a la Fiscalia, s’enfronta a una multa i a un any i 8 mesos d’inhabilitació”, ha denunciat.